پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33413
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : فعالیت سامانه بارشی قدرتمند از بامداد امروز در استان بوشهر شروع شده و بیشتر نقاط استان را بر گرفته است؛ هواشناسی درباره این سامانه هشدار قرمز داده است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 12 دی 1400 - 12:49

فعالیت سامانه بارشی قدرتمندی که از قبل هواشناسی درباره‌اش هشدار قرمز داده بود، از بامداد امروز در استان بوشهر شروع شد.

بر اثر فعالیت این سامانه بیشتر نقاط استان بوشهر شاهد بارش باران هستند.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر تا ساعت ۰۶:۳۰ امروز، در عسلویه ۲۱.۰ میلیمتر، گناوه ۱۰.۴، دیلم ۹.۶، جم ۹.۴، دیر ۸.۲، خارگ ۷.۷، برازجان ۷.۶، بارانسنجی اهرم ۷.۵، فرودگاه بوشهر ۶.۷ و بهرگان (امام حسن)  ۰.۳ میلیمتر باران ثبت شده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان بوشهر با تمرکز بیشتر در شهرستان‌های جنوبی و مرکزی شامل شهرستان‌های عسلویه، کنگان، جم، دیر، دشتی، بخش‌هایی از تنگستان و دشتستان و بوشهر فعال خواهد بود و رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی بارش تگرگ در این مناطق رخ می‌دهد.

درباره آبگرفتگی (گاهی شدید) معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، جاری شدن سیلاب موقت در غالب مناطق استان به‌ویژه شهرستان‌های عسلویه، جم، دیر، کنگان و بخش‌هایی از دشتی و تنگستان و در پی آن آبگرفتگی منازل، وقوع صاعقه و رعد و برق شدید و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی، وزش تندباد و شکستن درختان و خطر آسیب و خسارت به زیرساخت‌های ساحلی و شهری، خسارت به مزارع و باغ‌ها، احتمال ریزش کوه و مسدود شدن برخی جاده‌ها به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان هشدار داده شده است.

استاندار بوشهر نیز از دیروز به همه دستگاه‌ها آماده باش ۴۸ ساعته داده است.

احمد محمدی‌زاده گفت: هیچ شناور با هرگونه کاربری و ماموریت در این مدت نباید از لنگرگاه‌های استان بوشهر خارج شود.

او همچنین گفت: کلاس‌های مدارس، امروز و فردا مجازی است و آموزش حضوری برگزار نخواهد شد.

به گفته استاندار بوشهر، غیر از کامیون‌های حامل مواد غذایی و سوختی تردد بقیه کامیون‌ها در جاده‌های استان ممنوع است و بارنامه برای کامیون‌های غیرضروری و اتوبوس‌ها از عصر امروز تا ۴۸ ساعت در استان بوشهر صادر نشود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا