دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33307
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : هواشناسی از ورود سامانه بارشی از چهارشنبه و فعالیت آن تا اواسط هفته آینده خبر داده است.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 6 دی 1400 - 10:31

محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان و فعالیت آن تا اواسط هفته آینده، پیش بینی می‌شود ضمن افزایش ابر، بارش باران گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق همراه با تندباد لحظه‌ای رخ دهد.

او گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد سرد شمالی روی دریا و نوار ساحلی استان تا اوایل وقت سه‌شنبه است. بنابراین در این مدت در بیشتر ساعات، خلیج فارس مواج خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین امروز در برخی از نقاط جنوبی استان با افزایش پوشش ابر، احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

انصاری گفت: آسمان استان تا فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در مناطق جنوبی استان با احتمال بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

او گفت: باد بیشتر با جهت شمال غربی و سرعت ۱۴ تا ۴۲ و در سواحل و روی دریا گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد وزید.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر خواهد بود.

به گفته انصاری، در شبانه روز گذشته برازجان و جم با ۷ درجه و عسلویه و کنگان با ۲۵ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

او گفت: فردا در بندر بوشهر، جزر اول دریا ساعت ۰۷:۰۴، مد دریا ساعت ۱۴:۲۰ و جزر دوم ساعت ۱۸:۵۱ رخ می‌دهد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا