سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33282
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هنوز موردی از اُمیکرون در استان به ثبت نرسیده است اما این موضوع به معنی نبود ویروس در استان نیست.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 5 دی 1400 - 12:24

عبدالمحمد خواجه‌ئیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر گفت: تاکنون جهش جدید ویروس کرونا که بانام اُمیکرون شناخته می‌شود در استان به ثبت نرسیده است اما این موضوع به معنی نبود ویروس در استان نمی‌تواند باشد.

او افزود: کیت تشخیص ویروس جهش‌یافته کرونا در استان بوشهر وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از  مردم استان برای استقبال از واکسن کرونا تشکر کرد و ادامه داد: ۷۸۰ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر نوبت اول، ۶۸۷ هزار نفر نوبت دوم و بیش از ۶۴۰۰۰ نفر نوبت سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

خواجه‌ئیان گفت: با توجه به افزایش استقبال مردم برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا و افزایش تراکم جمعیتی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، درخواست می‌شود فعالیت پایگاه‌های واکسن به روال قبل بازگردد.

او افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و در صورت همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی انجام واکسیناسیون خودرویی نیز امکان‌پذیر است.

این مقام بهداشتی ادامه داد: با اقدام به‌موقع واحد‌های بهداشتی از گسترش کرونا در  میان دانش‌آموزان استان بوشهر جلوگیری شده است.

خواجه‌ئیان افزود: نوبت اول واکسن کرونا به ۸۶٫۵ درصد و نوبت دوم آن به ۶۹٫۷ درصد از جمعیت دانش‌آموزی بالای دوازده سال استان بوشهر تزریق‌شده است.

او گفت: برنامه آموزش در مدارسی که استاندارد‌های بهداشتی به تائید کارشناسان ما نمی‌رسد باید به شکل غیرحضوری ادامه یابد و پیشنهاد می‌کنیم برای پرهیز از شیوع ویروس جدید تا یک ماه آینده، امتحانات مدارس غیرحضوری برگزار شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا