دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33253
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خشکسالی و کم بارشی در پائیز ۲۰ درصد به مزرعه‌های گندم این استان خسارت وارده کرده است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 1 دی 1400 - 11:17

خشکسالی ۲۰ درصد به مزارع گندم استان بوشهر خسارت وارد کرده است خسرو عمرانی افزود: براساس برنامه امسال باید ۱۵هزار و ۴۵۰ هکتار از مزرعه‌های استان به زیر کشت آبی و ۸۸ هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم می‌رفت که به دلیل خشکسالی در زمان حاضر ۲۰ درصد از برنامه کشت محقق نشده است.

وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون ۱۳هزار و ۳۰۰ هکتار از برنامه کشت آبی و ۸۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از برنامه کشت دیم در استان انجام شده است.

عمرانی یادآورشد: همچنین برای برنامه کشت امسال ۱۱ هزار تن بذر تامین شده که تاکنون تنها ۹ هزار تن آن توزیع شده است.

وی ادامه داد: در پائیز ۱۴۰۰ تنها یک مورد بارندگی در گناوه و دشتستان و ۲ مورد بارندگی نیز در دیلم ثبت شده و به غیر از این موارد هیچ بارندگی موثری در این مدت در استان به ثبت نرسیده و بیشتر به صورت لکه ای و پراکنده بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه شرایط خوبی برای گندم پیش بینی نمی شود گفت: هرچند شرایط خیلی نگران کننده است اما براساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی زمستان نرمالی در پیش است و انتظار می‌رود این پیش بینی تحقق یابد.

وی یادآور شد: بارش مناسب در زمستان و فروردین ماه می‌تواند تا ۸۰ درصد خشکسالی پائیز را جبران کند.

عمرانی در خصوص گوجه فرنگی خارج از فصل نیز گفت: از اول آبان تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن محصول خارج از فصل گوجه فرنگی از سطح ۱۱هزار و ۴۰۰ هکتار در استان برداشت شده  است.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی ها قرار است امسال ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان برداشت و روانه بازار شود.

عمرانی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل از استان بوشهر صادر شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر سه واحد تولید رب گوجه  فرنگی به ظرفیت تولید ۱۹ هزار تن رب و ۱۰۰ هزار تن جذب ماده خام فعال و ۲ واحد نیز در حال ساخت است.

وی گفت: برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر از اوایل آبان آغاز و تا فروردین ادامه دارد.

منبع: ایرنا


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا