یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33176
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۶۴ دوربین کنترل سرعت و ۱۹ دوربین نظارت تصویری در جاده‌های این استان فعالند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 30 آذر 1400 - 11:25

سید حمیدرضا علم گفت: این استان یکی از بزرگ‌ترین سامانه‌های جاده‌ای را با ۶۴ دوربین کنترل سرعت، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، چهار باسکول دریایی، ۵۴ دستگاه تردد شمار و هشت تابلوی پیام‌رسان(وی‌ام اس) دارد.

 

او افزود: در استان بوشهر چهار هزار و ۳۳۴ کیلومتر جاده  و ۹ هزار و ۵۰۰ پل با ۱۴ هزار و ۲۰۰ دهانه وجود دارد که دهانه پل‌ها در ایام مختلف لایروبی می‌شوند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، این استان دو هزار و ۲۴۶ کیلومتر راه روستایی دارد که بیش از ۹۸/۸ درصد آن آسفالت شده است.

 

علم ادامه داد: جاده ریز-سرچشمه تنها جاده‌‌ای در استان است که مربوط به یک روستای بالای ۵۰ خانوار است و هنوز آسفالت نشده است که آن هم  ۱۱ کیلومترش آسفالت شده و ۶.۵ کیلومتر باقی‌مانده در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته او، استان بوشهر یکی از جوان‌ترین ناوگان‌های باری کشور را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: نزدیک به ۴۰۰ نیروی فعال در راهداری استان فعالیت می‌کنند و ۱۶ راهدارخانه داریم. سامانه ۱۴۱ نیز برای اطلاع‌رسانی ویژه رانندگان فعال است.

علم گفت: کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در فصل‌های پاییز آغاز و در زمستان به اوج خود می‌رسد و با توجه به اعلام هواشناسی و برای پیشگیری از حوادث احتمالی، گروه‌های مختلف در مسیر‌هایی که احتمال ریزش کوه وجود دارد از جمله جاده کنارتخته (راهدارخانه دریاقلی و گلوگاه)، جاده جم – سیراف، از سه راهی سیراف تا عسلویه، جاده اهرم -فراشبند و جاده دیلم-بهبهان که مسیر‌های کوهستانی هستند، مستقر می‌شوند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا