یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 33008
تعداد نظرات: ۰

فرمانده انتظامی دشتستان از دستگیری نوجوان ۱۵ ساله ای که با ترفند فروش اکانت بازی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 20 آذر 1400 - 12:32

کلاهبرداری نوجوان بوشهری با وسوسه کردن دیگران به دریافت الماس سرهنگ فرهاد آراوند گفت: شهروندی به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشت که فردی ناشناس در فضای مجازی با وعده‌های دروغین، اقدام به فریب و ترغیب پسر۸ساله‌اش کرده تا جهت امتیاز بازی (دریافت الماس)، اطلاعات اکانت شامل جیمیل و رمز ورود را با فرد کلاهبردار به اشتراک گذاشته که در ادامه این مجرم سایبری، اکانت بازی را از دسترس فرزندش خارج نموده است.

 

این مقام انتظامی اضافه کرد: با اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد متهم با توجه به افزایش کاربران بازی موبایلی خاص و ارزش بالای مالی آن، اقدام به فریب کاربران این بازی اینترنتی با موضوعیت دریافت الماس رایگان می‌نموده که با پیگیری سایبری پلیس، هویت وی شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان بیان کرد: متهم پس از دریافت جیمیل و رمز آن، اقدام به خارج کردن کاربران از بازی مذکور نموده و در ادامه با پاک کردن مستندات و ردپاهای جامانده از خود و حذف تمامی اطلاعات و محتویات تلفن همراه کاربران بازی، آنها را در همان بستر به فروش می‌رسانده است.

 

آراوند ادامه داد: در بررسی اولیه محتویات تجهیزات هوشمند توقیفی از متهم دستگیرشده، مستندات اکانت‌های متعدد بازی مذکور که به همین شیوه با کلاهبرداری در اختیار وی قرار گرفته بود، استخراج و مشخص گردید که تعداد مالباختگان این پرونده، بالا بوده و نیازمند بررسی تکمیلی می‌باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه فرزندان در فضای مجازی کمتر آسیب ببینند، نیاز است که والدین بر فعالیت‌های سایبری آن‌ها و همچنین بازی‌های رایانه‌ای که انجام می‌دهند نظارت کافی داشته باشند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا