یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32957
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : شهردار بندر بوشهر می‌گوید: زمینه برای تحول دهکده گردشگری این شهر فراهم شده و برای این کار برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 16 آذر 1400 - 13:02

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/9/15/15249032_285.jpgاسفند سال ۱۳۹۴ بود که بخش نخست دهکده گردشگری بوشهر با نام «امید» به وسعت ۱۴.۵ هکتار، در بزرگراه امام علی این شهر افتتاح شد.

این دهکده قرار بود به مساحت ۸۵ هکتار توسعه یابد، و ویلای شناور، کلبه‌های چوبی، باغ پرندگان، شهربازی، تفریحات دریایی و چندین مکان تفریحی و سرگرمی دیگر داشته باشد، اما این اتفاق‌ها یا رخ نداد یا بسیار محدود بود.

بوشهری‌ها کمتر از این دهکده استقبال کردند و روزهای شلوغ دهکده گردشگری تعطیلات نوروزی بود که مسافران برای استراحت و چادر زدن به آنجا می‌رفتند.

شهردار بندر بوشهر به تازگی خبر داده که رضا آماره به عنوان سرپرست مجموعه دهکده گردشگری بوشهر معرفی، و برای تحول دهکده گردشگری برنامه‌ریزی شده است.

به گفته حسین حیدری، راه اندازی غرفه‌ها، نصب صندلی، بهبود وضعیت منظر، بهبود وضعیت روشنایی، توسعه فضای سبز، هرس درختان، اجرای طرح‎های اشتغالزایی و بوم‌گردی از جمله برنامه‎های تدارک دیده شده در طرح تحول دهکده گردشگری بوشهر است.

او گفته برای بازگشایی بخش دوم دهکده گردشگری بوشهر نیز برنامه‎ریزی شده است.

شهردار بندر بوشهر معتقد است این شهر ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری در جنوب کشور را دارد و باید از این ظرفیت بخوبی برای رونق اقتصادی استفاده شود.

حیدری می‌گوید: با بهبود شرایط کرونایی، بوشهر پایان هر هفته میزبان شمار قابل توجهی از گردشگران است که برای استفاده از این ظرفیت برنامه‎های متنوعی اجرا شده است.

او، با تشکر از تلاش‌های اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از این اداره کل خواسته است، برای توسعه فعالیت‎ها در دهکده گردشگری بوشهر  مدت زمان تحویل این طرح به شهرداری را افزایش دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا