یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32676
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون روند وقوع تصادفات در معابر درون شهری استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال رو به افزایش بوده است.

تاریخ انتشار: شنبه ، 29 آبان 1400 - 12:31

سرهنگ جابر پاپری بیان کرد: با تجزیه و تحلیل داده‌های آماری سامانه تصادفات، از ابتدای امسال تاکنون روند وقوع تصادفات در معابر درون شهری استان نسبت به پارسال رو به افزایش بوده و در این بین شهر بوشهر بیشترین جانباختگان ناشی از تصادفات را در میان شهر‌های استان به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از تصادفات، رعایت قوانین است، افزود: تصادف، تقدیر نیست، بلکه نتیجه تخلف و رفتار خلاف مقرراتِ راننده است که حاصل آن چیزی جز خسارات جانی و مالی نیست.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر ادامه داد: رعایت نکردن سرعت مطمئن و متناسب با جریان رفت و آمد یکی از تخلفات شایع از سوی رانندگان و از جملع علل اصلی وقوع تصادفات در شهر‌های استان به‌ویژه شهر بوشهر است که منجر به ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و خروج از سطح راه و برخورد با موانع ثابت می‌شود.

پاپری عنوان کرد: رانندگی با سرعت زیاد باعث می‌شود که راننده نتواند اطلاعات و خطرات ترافیکی را به موقع دریافت، پردازش و تحلیل کند و عکس العمل مناسب برای اجتناب از تصادف نشان دهد.

او از رانندگان خواست همواره محدودیت‌های سرعت را در معابر شهری به‌ویژه در مناطق مسکونی، جلوی مدارس و مراکز آموزشی و تقاطع‌ها و در ساعات پایانی شب و زمان‌هایی که خیابان‌ها خلوت است، مراعات کنند و متناسب با سرعت جریان ترافیک با سرعت مطمئن رانندگی کنند تا در مواقع ضروری به نحو صحیح و ایمن وسیله نقلیه خود را هدایت و کنترل کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا