دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32598
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون صنایع دستی میراث فرهنگی بوشهر گفت: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ محصول حصیری از خانه حصیر آبپخش دشتستان راهی بازار امارات و عراق شده است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 23 آبان 1400 - 10:24

لیلا رحیمی بیان کرد: خانه حصیر آبپخش امسال به همت بخش خصوصی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد و اکنون   ۹۷۶ صنعتگر و تولید کننده فعال، با این مرکز همکاری مستمر دارند.

او ادامه داد: این مرکز با هدف آموزش، تولید و عرضه محصولات شروع به کار کرد و در کنار عرضه تولیدات خود در کشور، توانسته است بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ محصول از قبیل سفره حصیری، کپو دردار، کاسه حصیری و تویزه را به کشور‌های عراق و امارات صادر کند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به آموزش صنایع‌دستی به ۵۵ نفر در این مرکز  افزود: تاکنون، ۶۴ پروانه تولید انفرادی و ۵۲ کارت شناسایی برای صنعتگران این کارگاه صادر شده است.

رحیمی فعالیت‌های ترویجی در زمینه تولید صنایع‌دستی بومی را از دیگر فعالیت‌های این مرکز دانست و عنوان کرد: یکی از کار‌های خانه حصیر معرفی و راه اندازی درگاه فروش تولیدات است که ظرفیتی مناسب برای عرضه و فروش محصول در شرایط کرونایی بود.

او گفت: وجود ۳ محصول با نشان ملی و تدوین یک پرونده نیز برای دریافت نشان مهر اصالت، زمینه ساز تولیدات باکیفیت و خلاقانه در این کارگاه به شمار می‌رود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر اشتغال زنان سرپرست خانوار را از مهم‌ترین اهداف راه اندازی چنین مراکزی دانست و بیان کرد: تاکنون ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به ۱۰ نفر از متقاضیان مرتبط با خانه حصیر آبپخش پرداخت شده که در زمینه رونق اشتغال خانگی کمک کننده بوده است.


برچسب ها: #آبپخش #حصیر
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا