دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32588
تعداد نظرات: ۰

هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا به علت وزش باد‌های شمال غربی، دریا به‌ویژه در سواحل مرکزی و جنوبی به نسبت مواج است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 23 آبان 1400 - 10:11

محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز و فردا به سبب وزش باد‌های شمال غربی، دریا به‌ویژه در سواحل مرکزی و جنوبی به نسبت مواج خواهد بود.

او افزود: سه‌شنبه با عبور موجی ناپایدار، ضمن افزایش پوشش ابر در سطح استان و روی دریا، احتمال وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی، آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی کرد و ادامه داد: فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

انصاری گفت: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا غربی است که با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا و نوار ساحلی استان در برخی ساعات با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر درساعت می‌وزد.

او بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی در برخی ساعات تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۲۷، جزر اول ساعت ۱۵: ۱۰، مد دوم ساعت ۱۷:۳۱ و جزر دوم ساعت ۲۲:۳۵ خواهد بود.

بیشترین باران استان کجا بارید؟

شهرستان‌های دیلم، گناوه و دشتستان بیشترین سهم را از سامانه بارشی دیروز داشتند و بخش‌هایی از شهرستان‌های بوشهر و تنگستان هم تا حدودی از این سامانه بهره بردند.

در دیگر نقاط استان سامانه فعالیتی نداشت.

دیروز بیشترین بارندگی در استان با ۶۶.۱ میلیمتر در دیلم به ثبت رسید. سیاهمکان دیلم نیز با ۶۵، بندرریگ با ۶۳ و گناوه با ۶۰.۲ میلیمتر در رتبه‌های بعدی بارش بودند.

در شهرستان دشتستان هم شبانکاره با ۴۷ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا