دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32569
تعداد نظرات: ۰

سامانه یکپارچه بارشماری سینا (سیباس) روز چهارشنبه در آیینی با حضوری شماری از مسئولان در بندر بوشهر بهره ‏برداری شد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 19 آبان 1400 - 20:42

به گزارش صدای استان به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا مدیر عامل این شرکت در آیین بهره‏برداری از سامانه سیباس اظهار کرد: ترمینالهای کانتینری بمنظور تولید و ذخیره داده ها نیاز به سامانه هایی دارند که بدلیل تحریم دسترسی به این سامانه ها سخت و هزینه بر است ضمن اینکه ممکن است از امنیت کافی نیز برخوردار نباشد .

فرخ طراح زادگان در ادامه ضمن برشمردن مزایای سامانه سیباس به بومی بودن سامانه و طراحی آن توسط مهندسین و کارکنان شرکت اشاره کرد و بیان داشت این سامانه دارای سرعت و امنیت مناسب جهت استقرار در ترمینالهای کانتینری است و شرکت سینا از این حیث در کشور سرآمد است.

مدیرعامل شرکت سینا ادامه دادند که اطلاعات زیادی در ترمینالهای کانتینری مورد استفاده قرار میگیرد که این اطلاعات شامل موقعیت قرارگیری، تخلیه، جابجایی، خروج، تحویل به صاحب کالا، تحویل و دریافت از محوطه و جابجایی در بین یارد را با استفاده از فناوری‎های نوین است که صورت آنی و برخط در سامانه سیباس ثبت می ‏شوند.

طراح زادگان افزود از جمله معایب دستگاه سنتی و قبلی که در تمام بنادر کشور در حال استفاده است می‏ توان به هزینه های بالای دستگاه هندلند، هزینه تعمیر و نگهداری زیاد و عدم امکان تامین بعضی از قطعات یدکی به واسطه تحریم‎های ظالمانه و پیچیدگی نرم افزاری و سخت افزاری اشاره کرد.

وی یادآور شد: تکنولوژی قدیمی و منسوخ شده نرم افزاری دستگاه هندهلد و عدم انعطاف پذیری جهت بهبود عملکرد و فرایندهای تحت پوشش، هزینه اولیه راه اندازی جهت پوشش شبکه ، پهنای باند باریک و وزن بالای این دستگاه از دیگر معایب دستگاه های هندهلد است که سامانه سیباس شرکت سینا با انتقال داده ها از طریق موبایل و آنلاین ، تمامی مشکلات قبلی را برطرف کرده و سرعت و دقت و امنیت تبادلات داده ها را نیز افزایش داده است. در این مراسم ۳۰ دستگاه موبایل به بارشماران شرکت اهدا تا بارشماری کانتینرها از طریق این سامانه شروع و سامانه سیباس رسما به بهره برداری برسد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا