دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32496
تعداد نظرات: ۰

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: آمبولانسی که مادر ۲۵ساله دیلمی را به بیمارستان شیراز انتقال داد به کپسول اکسیژن و امکانات لازم مجهز بود.

تاریخ انتشار: شنبه ، 15 آبان 1400 - 11:29

باشگاه خبرنگاران/ مطلبی در شبکه‌های اجتماعی استان بوشهر منتشر شد که در آن خانواده‌ای از اینکه با آمبولانسی بدون تجهیزات لازم بیمارشان را از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به شیراز اعزام کرده‌ بودند، گلایه داشتند. آنان همچنین اعلام کردند که بیمارشان در بیمارستان شیراز خونریزی مغزی کرده است و در کما به سر می‌برد.

برای بررسی موضوع با دکتر عاطفه اسفندیاری رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر گفت و گو کردیم.

او با شرح ماجرا گفت: خانمی ۲۵ ساله که ۵ آبان ۱۴۰۰ در دیلم سزارین شده بود، ۶ آبان ۱۴۰۰ با افت پلاکت (۸ هزار)، اختلال آنزیم کبدی و کم کاری تیروئید ساعت ۱۶:۵۲ با آمبولانس به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس مراجعه کرد.

او افزود: بیمار هوشیار بود و در سرویس زنان بستری شد. مشاوره‌های قلب و اکو (EF۶۰%)، عفونی، داخلی، هماتولوژی، نورولوژی و روماتولوژی و همچنین سی تی مغز و قفسه سینه، سونوگرافی شکم و لگن برای او انجام گرفت.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر ادامه داد: هنگام بستری ۶ واحد پلاکت، دوبار پک سل و ۵ بار پلاسما فرز انجام گرفت. همچنین آزمایش PCR (کرونا) از بیمار گرفته شد که منفی بود.

اسفندیاری بیان کرد: بیمار روند درمان خود را در این بیمارستان سپری می‌کرد اما همراهانش اصرار داشتند که به شیراز اعزام شود. با توجه به اصرار خانواده، برای اعزام بیمار از طریق ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اقدام شد و حتی بارها درخواست پذیرش صورت گرفت که هر بار رد شد. به طوری که پزشک زنان و زایمان شیراز به پزشک زنان و زایمان بیمارستان شهدای خلیج فارس اعلام کرد هر کاری که در بوشهر انجام می‌گیرد در اینجا هم انجام خواهد گرفت و نیازی به اعزام نیست.

او گفت: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ نیز گروه تخصصی متشکل از ۹ پزشک متخصص و فوق تخصص در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس برای بررسی وضعیت این بیمار تشکیل شد و فرآیند درمان در حال انجام بود اما به اصرار خانواده بیمار، آمبولانسی مجهز مهیا شد تا بیمار به شیراز اعزام شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر تاکید کرد: کپسول اکسیژن و سایر تجهیزات حیاتی در آمبولانس وجود داشته است.

اسفندیاری ضمن ابراز همدردی با خانواده این بیمار، بیان کرد: پزشکان ما همه تلاش خود را برای درمان به کار گرفته بودند و بیمار تا زمانی که به بیمارستان شیراز رسید، هوشیار بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا