سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32451
تعداد نظرات: ۰

برگزاری برنامه نشست یکشنبه‌های کتاب در گناوه که به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود پس از گذشت حدود ۲ سال از سر گرفته شد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 11 آبان 1400 - 10:50

نشست یکشنبه‌های کتاب در گناوه پس از حدود ۲ سال از سر گرفته شد به نقل از ایرنا، برگزاری نشست یکشنبه‌های کتاب در گناوه برنامه‌ای ابتکاری از سوی خانه سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) این شهرستان است که باعث شد تا علاقه‌مندان زیادی به کتابخوانی تشویق و ترغیب شوند.

 

با تشکیل انجمن‌های مردم نهاد، فعالیت‌ها و نشست‌های کتابخوانی و معرفی کتاب جایگاهی خاص در این شهرستان پیدا کرده که بدون شک در توسعه فرهنگی و بالا رفتن سرانه مطالعه نقش خوبی ایفا خواهد کرد.

 

برنامه ادبی یکشنبه‌های کتاب که در دی ماه سال ۹۷ زایش یافت، بصورت هفتگی در محل خانه سمن این شهرستان برگزار می شد که در کنار آن برنامه‌هایی نظیر خانه تاریخ‌، چهارشنبه‌های تماشا، چشمخانه ادیپ‌، گروه داستانی لیو و سلسله نشست‌های حقوق شهروندی برگزار شد.

 

پس از گذشت ۲ سال از شیوع ویروس کرونا، اولین  برنامه یکشنبه‌های کتاب گناوه در این هفته به همت انجمن دوستداران کتاب و با همکاری خانه سازمان‌های مردم نهاد، نهاد کتابخانه‌های عمومی و انجمن جوانه‌های امید بندرگناوه ویژه برنامه روز نوجوان با حضور علاقه مندان در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی ولایت این شهرستان برگزارشد.

مدیرعامل انجمن دوستداران کتاب در این برنامه گفت: توسعه و تعالی جوامع بشری در صورتی محقق خواهد شد که از ظرفیت افراد و گروه‌های مختلف استفاده شود و ایجاد ظرفیت در میان اقشار مختلف جامعه بر پایه مطالعه، گفت و گو و انتقال دانش شکل می‌گیرد.

مصطفی خرمی افزود: کتاب همچون شمعی فروزان در میان تاریکی است که راه درست را نشان می‌دهد و جامعه را به سرمنزل مقصود و بام سعادت می رساند.

وی گفت: همواره انسان ها دوست داشته اند به زمان سفر کنند و با بزرگان گفت و گو و از دانش و معرفت آنها بهره مند شوند که  این امر با خوانش کتاب قابل دستیابی است.

خرمی بیان کرد: ما می توانیم با خوانش کتاب‌های مختلف با بزرگان دانش، فرهنگ و ادبیات در طول تاریخ نشست و برخاست داشته باشیم .
محدثه جعفری از تبعه کشور افغانستان ساکن در گناوه با بیانی شیوا کتاب هزار و یک سال روایتی از شهریار مندنی پور را ارائه داد.

وی گفت: این کتاب می خواهد به ما بیاموزد که چگونه خوشحال باشیم و دیگران را خوشحال کنیم ضمن اینکه برای بچه هایی است که غم و غصه بزرگ‌ترها را بشناسند و بزرگسالان  با غم و غصه کوچک‌ترها بیشتر آشنا شوند.

فاطمه خرمی دیگر نوجوان حاضر در این برنامه نیز ” دفتر ادبی دخترعمو، پسر عمو ” را که گزیده‌ای از آثار داستانی طنز اعضای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است را ارایه کرد.

وی اظهارداشت:  کتاب پیش رو مجموعه‌ای است از داستان های کوتاه طنز که توسط گروه‌های مختلف سنی کودک و نوجوان در سراسر کشور نوشته شده است.

بهداد بهروزی نوجوان دیگر حاضر در جلسه با قرار گرفتن پشت تریبون داستانی از قصه های هزار و یک شب را برای حاضران خوانش کرد.
امیرحسین حیات داودی، جلیل بهروزی، مجتبی ابراهیمی از اعضای هیات مدیره انجمن دوستداران کتاب گناوه و خدیجه نظری مدیرعامل انجمن جوانه های امید بندرگناوه با مهم شمردن کتاب و کتابخوانی به عنوان منشا اندیشه ورزی از تجربیات و خاطرات دوران کودکی و نوجوانی و نخستین گام های خواندن و نوشتن سخن گفتند.
حسین امیری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه در پایان این برنامه هنری گفت: کتاب و کتابخوانی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و زمانی ارزشمندتر خواهد بود که با تفکر نقادانه و گفت وگو  همراه باشد.

وی اظهارداشت: پیوندهای فرهنگی، اجتماعی – قومی، سیاسی، اقتصادی و تمدنی در سیرتاریخ است که عناصر بسیاری این پیوندها را در گستره ای شناخته شده، پایدار داشته است.

امیری گفت: روابط میان فرهنگی و بین اجتماعی درشهرهای  قلمرو از خجند، سمرقند، بخارا، کابل و عشق آباد، اصفهان و  شیراز  فرهنگی را تشکیل داده است و همه ما زیر این چتر قرار گرفته ایم .
در پایان به رسم یادبود از ارائه دهندگان کتاب در این برنامه با اهدا لوح تقدیر و کتاب تقدیر شد و همچنین به نوجوانان حاضر کتاب هایی اهدا شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا