دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32287
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا به کارکنان درمان این استان از امروز آغاز شد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 27 مهر 1400 - 08:57

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر بیان کرد: پزشکان، پرستاران و مدافعان سلامتی که در بخش مراقب‌های ویژه مشغول به فعالیت هستند و طبق بخشنامه وزارت بهداشت ۷ ماه از تزریق دوز دوم واکسن کرونایشان گذشته است دوز سوم واکسن برایشان تزریق می‌شود.

او در مورد ایمنی زایی واکسن کرونا عنوان کرد: طبق تحقیقات انجام شده واکسیناسیون می‌تواند زنجیره انتقال بیماری را بشکند و کنترل کند، ولی ایمنی صد در صد ایجاد نخواهد کرد همچنین پژوهشگران دریافته‌اند که به طور متوسط افرادی که واکسینه شده‌اند ۱۱ برابر کمتر فوت و ۶ برابر کمتر بستری شده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: طبق رنگ‌بندی جدید سامانه ماسک، ۵ شهرستان گناوه، دشتستان، دیر، جم و کنگان به رنگ آبی و ۵ شهرستان دیگر به رنگ زرد هستند و در نگاه کلی استان بوشهر در وضعیت آرام و کم خطر بیماری کرونا قرار دارد.

کشمیری افزود: در استان بوشهر ۸۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و نزدیک به ۵۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

او درباره کسانی که واکسینه نشده‌اند، بیان کرد: در ستاد مقابله با کرونا تصمیماتی در مورد افرادی که واکسینه نشده‌اند از جمله کارمندان، اصناف و رانندگان گرفته شده است که به تدریج به مرحله اجرا در خواهد آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر عنوان کرد: به زودی کد ملی افرادی که واکسینه شده‌اند طبق سامانه مشخصی به تمام ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی ارسال خواهد شد تا طبق آن فهرست به مراجعه کنندگان خدمات ارائه شود.

کشمیری درباره تزریق واکسن آنفلوانزا نیز گفت: فصل پاییز زمان تزریق واکسن آنفلوانزا است و برخی از افراد از جمله زنان باردار و افرادی که دارای بعضی از بیماری‌های مزمن هستند، باید حتما آن را تزریق کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا