سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32120
تعداد نظرات: ۰

آلایندگی کارخانه سیمان دشتستان طی یک هفته اخیر افزایش یافته و نارضایتی زیادی از سوی شهروندان دشتستانی خصوصا اهالی شهر برازجان و روستاهای همجوار داشته است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 11 مهر 1400 - 12:36

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از اخطار به کارخانه سیمان دشتستان به علت ایجاد آلودگی ‎ها برای دومین بار خبر داد.

فرهاد قلی نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون این آلودگی شدید که منجر به نارضایتی شهروندان دشتستانی شده از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

وی بیان کرد: بررسی‌ های اولیه درباره علت این آلودگی‌ها، نقص فنی در تجهیزات و دستگاه ها گزارش شده که بررسی‌‏های تکمیلی صحت و سقم بیشتر آن را مشخص می‏‎‌کند.

قلی نژاد اظهار داشت: براساس قوانین و مقررات فعالیت صنعتی نباید موجب آلودگی های محیط زیست شود و در صورت وقوع این پدیده با واحدهای آلاینده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: باید صنایع راهکارهای پیشگیری از آلودگی محیط زیست را اعمال و تجهیزات کنترلی آلودگی را نصب کنند تا از بروز آلودگی‎‌های احتمالی جلوگیری شود.

قلی نژاد گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ بازدید از واحدهای صنعتی استان بوشهر انجام که منجر به حدود ۳۰۰ اخطاریه زیست محیطی شد.

وی افزود: در این بازدیدها با نمونه‌برداری و بررسی خروجی‌ها، میزان آلایندگی صنایع مورد سنجش قرار می‌گیرد و در صورتی که خروجی آنها بالاتر از استانداردهای زیست محیطی تشخیص داده شود، اخطار مهلت دار برای برطرف کردن آلودگی صادر می‌شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا