چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 32002
تعداد نظرات: ۰

دکتر سعید کشمیری در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده و با توجه به پروژه‌های در دست اجرا شاخص تخت‌های بیمارستانی استان تا افق سال ۱۴۰۴ به ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 4 مهر 1400 - 10:25

وی احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی فاطمه زهرا (س)، ۲۰۰ تختخوابی قلب، ۱۶۰ تختخوابی ۱۷ شهریور برازجان، ۱۱۰ تختخوابی بیمارستان رازی عسلویه، ۶۰ تختخوابی بخش خصوصی و توسعه و بهره‌برداری از ۱۰۰ تخت بخش‌های بیمارستانی در سایر شهرستان‌ها را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد.

کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر یکهزار و ۸۲۲ تخت بیمارستانی در این استان وجود دارد که از این شمار یکهزار و ۵۷۸ تخت معادل ۸۷ درصد فعال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در این استان شاخص سرانه تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت عددی معادل ۱.۵۷درصد است که نزدیک به میانگین کشوری است.

به گفته کشمیری در زمان حاضر ۱۹ بیمارستان در استان بوشهر شامل ۱۰ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و ۹ بیمارستان وابسته به سایر سازمان‌های دولتی فعال هستند.

کشمیری شمار تخت‌های ویژه استان بوشهر را ۲۱۶ تخت فعال عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند در مورد سرانه تخت ویژه به جمعیت در بخشی از حوزه‌ها از جمله ‌آی سی یو نوزادان دچار کمبود هستیم، اما درمجموع شاخص تخت ویژه در این استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۸.۵ است که بالاتر از میانگین کشوری است و با راه‌اندازی بخش‌ها و بیمارستان‌های جدید به وضعیت مطلوب‌تری خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ بیمارستان محلی در شهر شبانکاره و عالی شهر در مرحله بهره‌برداری و ۲ بیمارستان دیگر نیز در تنگ ارم و کاکی در دست ساخت هستند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا