یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 31935
تعداد نظرات: ۰

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کاهش بیش از ۵۰ درصدی برداشت های اینترنتی غیرمجاز در پنج ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 9 شهریور 1400 - 14:29

سرهنگ مهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،بیانداشت: با مجموعه اقدامات پیشگیرانه ای که اجرایی شده است،فعالسازی و استفاده حداکثری کاربران از قابلیت رمزهای دومیکبارمصرف(پویا)  که بخش عمده ای از  آن به ارایه آموزش ها وفرهنگسازی صورت پذیرفته مرتبط می باشد، خوشبختانه در بازه زمانیپنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ،شاهد کاهش بیشاز ۵۰ درصدی شکل گیری این عنوان مجرمانه  هستیم.

وی افزود: البته در کنار کاهش چشمگیر وقوع برداشت اینترنتیغیرمجاز،جرم مزاحمت اینترنتی در حدود ۴۶ درصد در سال جارینسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است و این اتفاقات مثبت باهمراهی رسانه ها ی دیجیتال و چاپی استانی با پلیس فتا استان درموضوع ارتقاء آگاهسازی عمومی و افزایش سواد رسانه ای مردم و درتعاقب توجه کاربران عزیز استان به توصیه های پیشگیرانه ارائهشده محقق گردیده است که جا دارد از رسانه های فعال استانیقدردانی کنم.

این مقام انتظامی عنوان داشت: علیرغم پیچیدگی ها و ظرافت هایخاص پی جویی جرایم سایبری،با تلاش مجموعه فرماندهی انتظامیاستان و با محوریت پلیس فتا استان، در حدود ۹۵ درصد جرایمسایبری پنج ماهه سال جاری کشف شده  و بیش از ۸ درصد در مقولهکشفیات جرایم سایبری در مقایسه با سال گذشته،افزایش کشفداشته و موفق تر عمل کرده ایم.

رئیس پلیس فتا استان در خاتمه از هم‌استانی‌های عزیز درخواستکرد: تا قبل از حضور در اینترنت و هرگونه اقدام در فضای مجازی، جهتاستفاده آگاهانه و ایمن به سایت پلیس فتا به آدرساینترنتیwww.cyberpolice.ir مراجعه و از محتویات آموزشیبارگزاری شده اطلاع حاصل کنند.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا