سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 31773
تعداد نظرات: ۰
جواد آماره

جواد آماره – دانش آموخته دکتری اقتصاد

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 30 خرداد 1400 - 11:54

از روز نخست اعلام نظر شورای نگهبان بر این بودم تا با توجه به اندک دانسته های خود صرفا جهت راهنمایی بدنه رای دهندگان ایران، آنچه به نظر صاحب این قلم برای انتخاب می تواند موثر باشد را به رشته تحریر درآورم، لیکن مجموعه اتفاقات اخیر، شوک های سیاسی به وجود آمده، امید به بیان آنچه در ذهن داشتم از سوی کاندیداهای محترم یا مطرح شدن سوالات مرتبط با آن در مناظره های صدا و سیما، این کار را به تاخیر انداخت و البته آنچه انتظارش را داشتم، محقق نشد.اینک که دیگر فرصت تبلیغات کاندیداها پایان یافته و کسی که نامش از صندوق های انتخاباتی به عنوان پیروز این کارزار بیرون آید از نیمه دوم آخرین سال قرن حاضر شمسی سکان هدایت اجرایی ایران عزیز را بر عهده خواهد گرفت،بر خود و تمامی رای دهندگان واجب میدانم که با یادآوری بزرگترین بحران های پیش روی کشور، فارغ از اینکه به کدام سلیقه سیاسی تعلق خاطر داریم یا به چه کسی رای داده ایم، از منتخب ۲۸ خرداد مواردی را طلب کنیم.

 

کشور ما به واسطه مخاطرات پیش آمده پس از انقلاب اسلامی مسیر رشد و توسعه را به کندی پیموده است؛ تحریم های دایمی ایالات متحده، جنگ تحمیلی رژیم بعث، تحریم های شورای امنیت و جنگ اقتصادی رییس جمهوری سابق ایالات متحده علیه میهن عزیزمان، مدیران اجرایی و فعالان اقتصادی کشور را ناگزیر از مصرف ثروت های این کشور به جای تولید بهینه کرده است و اینک در آستانه سال ۱۴۰۰ به گواه کارشناسان اقتصادی، کشور ما با هفت ابر بحران حیاتی رو به روست. به نظر صاحب این قلم این ابر بحران ها به ترتیب عبارتند از:
۱- بحران آب
۲- وضعیت رو به زوال محیط زیست
۳-افزایش ۷ برابری نقدینگی هر ۸ سال یکبار
۴- وضعیت نا متعادل صندوق های بازنشستگی
۵-یارانه های پنهان نظام اقتصادی ایران
۶-تورم فزاینده
۷-روابط خارجی
مسلما اینکه از منتخب ۲۸ خرداد انتظار داشته باشیم در یک دوره چهار ساله تمام این موارد. ا مدیریت کند، غیر منصفانه و بر مبنای قانون نزولی بودن متغیرهای نهایی در اقتصاد غیر عملی خواهد بود لیکن تصور نگارنده بر این است که جامعه امیدوار به آینده ایران باید مدیریت حداقل ۳ مورد از این بحران ها که متضمن بحران آب یا محیط زیست نیز باشد را از برگزیده انتخابات ریاست جمهوری مطالبه کند.
در زمینه هر کدام از بحران های نام برده شده، کارشناسان و صاحب نظران خبره اعلام نظر نموده اند و راهکارها ارایه شده است و اینک گذر از این پیچ خطرناک باید با هدایت رییس قوه مجریه با پرهیز از رویکرد شتاب زده و توجه به روش های جامع و علمی صورت پذیرد.
به نظر نگارنده وظیفه بدنه اجتماع از فردای روز تنفیذ مطالبه این مسایل حیاتی از طریق شبکه های اجتماعی و ارتباط مستقیم به نظر نگارنده وظیفه بدنه اجتماع از فردای روز تنفیذ مطالبه این مسایل حیاتی از طریق شبکه های اجتماعی و ارتباط مستقیم با رییس جمهور منتخب است. نگارنده معتقد است مردمی که با استفاده از شبکه های اجتماعی توانستند موضوع نا مرتبط تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی را از رییس جمهور منتخب ۹۲ طلب کنند، اینک توانایی مطالبه گری حیاتی ترین موضوعات سرزمینی خود را از منتخب ۱۴۰۰ خواهند داشت و آموخته اند چگونه از ابزارهای ارتباطی موجود به بهترین شکل بهره ببرند. نگارنده خواهد کوشید تا در آینده بیشتر به تشریح این ابر بحران ها، تاثیر آن بر حیات ایرانیان و راه حل های مطرح شده و امکان پذیر از سوی کارشناسان بپردازد.
به امید ایرانی آباد و قدرتمند
جواد آماره
دانش آموخته دکتری اقتصاد


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا