دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 31327
تعداد نظرات: ۰

در آئینی با حضور جمعی از اهالی مطبوعات، چهره های فرهنگی و اعضای شورای شهر بوشهر از کتاب ایستگاه آخر رونمایی شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 18 اسفند 1399 - 10:03

به گزارش خلیج فارس؛ این کتاب گزیده مصاحبه ها و گزارش های رقیه زیرک خبرنگار هفته نامه و پایگاه خبری «خلیج فارس» است که طی سال های ۸۴ تا ۸۶ در صفحه حوادث این نشریه منتشر شده است.

این کتاب در قطع رقعی و از سوی انتشارات نای بند به چاپ رسیده و شامل روایت‌هایی از بند زنان، کانون اصلاح و تربیت و راهروهای دادگاه بوشهر است.

نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب خود ابراز امیدواری کرده با توجه به موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در این کتاب، “ایستگاه اخر” بتواند چراغ‌ راهی پیش روی جوانانی‌ باشد که به‌جای تکرار تلخی‌ها، با آگاهی و شناخت دقیق‌تر در همه مراحل زندگی قدم برداشته و از اسیب‌ها مصون بمانند.

در این آئین، رضا معتمد روزنامه نگار و مدیر انتشارات نایبند با اشاره به اینکه “ایستگاه آخر” پنجمین مجموعه آثار مطبوعاتی روزنامه نگاران بوشهری طی سال های اخیر است، اظهار داشت: بسیاری ازط مطالب مطبوعات محلی قابلیت تبدیل به کتاب مستقل را دارند و می توانند از پستوی آرشیو خارج و اثرگذاری مستقلی در میان مخاطبان خود داشته باشند.

علی احمدی مدیرمسئول هفته نامه خلیج فارس نیز با اشاره به اینکه رقیه زیرک از ۱۹ سالگی در سنین نوجوانی به عنوان خبرنگار حوادث فعالیت خود را در این نشریه آغاز کرد، اظهار داشت: برخلاف اینکه مکان هایی مثل زندان و راهروی دادگاه برای بسیاری از خبرنگاران ناخوشایند و رو در رو شدن با متهمان زجرآور است، اما خانم زیرک در همان سنین به استقبال این چالش رفت و اکنون گزیده ای از فعالیت های مطبوعاتی وی در آن مقطع منتشر شده است.

دکتر عباس عاشوری نژاد استاد دانشگاه نیز با اشاره به ناکارآمدی نظام آموزشی در کشور ما که تاب آوری و نحوه مواجهه با چالش ها را به فرزندان ما آموزش نمی دهد، اظهار داشت: تلاش های مطبوعاتی روزنامه نگارانی چون رقیه زیرک گامی در راستای پوشش این مشکلات است که در حد بضاعت خود، فرصت اشتراک تجربیات دیگران در حوزه بزه و جرم فراهم می کند.

در ادامه داریوش پوربهی رییس شورای شهر، رباب عبیدی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، هادی اخلاقی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بوشهر، زندویان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مازیار هوشمند رییس خانه مطبوعات استان سخنرانی کرده و در پایان از کتاب “ایستگاه آخر” رونمایی شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا