چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 31041
تعداد نظرات: ۰

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در مراسم تقدیر از برگزارکنندگان مانور آموزشی-تمرینی مقابله با زلزله منطقه مرکزی جنوب کشور، بر ضرورت مدیریت یکپارچه در بحران‌ها تاکید کرد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 12 بهمن 1399 - 11:12

مهندس علی رجبی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: تهدید و مخاطره همواره در کنار ما وجود دارد و این تهدیدات می‌تواند خارجی یا بر اثر بلایای طبیعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای مصون ماندن در برابر خطرات به آموزش نیاز داریم و این آموزش‌ها موجب حفظ آمادگی همکاران ما در شرایط بحرانی می‌شود.

رجبی افزود: آموزش امری توقف ناپذیر و باعث افزایش تجربه و توانمندسازی همه‌ی مجموعه‌ها می‌گردد.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای انسجام بخشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در این وزارتخانه بیان کرد: جهت افزایش هماهنگی‌ها، استان‌های کشور به صورت منطقه‌ای تقسیم  بندی شده‌اند که استان بوشهر به همراه ۵ استان دیگر در منطقه مرکزی جنوب قرار دارند.

مهندس علی رجبی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار مانورهای منطقه‌ای به صورت منسجم و متمرکز برگزار شد و این امر موجب تبادل اطلاعات و تجارب استان‌ها با یکدیگر شد.

وی اضافه کرد: با کسب تجربه از برنامه‌های سنوات گذشته، امسال با تعامل و هماهنگی بیشتر، برنامه ریزی مانور انجام شد و با همکاری مدیران عامل کلیه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان، عملکردی واحد به مرحله اجرا رسید.

رجبی تصریح کرد: در مانور امسال نیز این فعالیت یکپارچه تمرین شد و نتایج آن، تاثیر مثبت همکاری های منسجم شرکت‌های صنعت آب و برق را اثبات کرد.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو یادآور شد: خدمات صنعت آب و برق هیچ‌گاه نباید قطع شود و جهت مدیریت بحران، در سه رده مدیریتی و همچنین کمیته‌های اجرایی، سیستم جانشینی تعریف شده است و در زمان حادثه، مدیران به حضور میدانی در صحنه بحران و همچنین مدیریت سیستم اداری خواهند پرداخت.

مهندس علی رجبی اظهار کرد: اطلس مخاطرات صنعت آب و برق با پیشنهادات شرکت‌های تابعه در حال تدوین است و بر این اساس، زیرساخت‌ها از منظر مدیریت بحران تعیین و اولویت بندی خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت استقرار سیستم مدیریت یکپارچه خاطرنشان کرد: در زمان بحران، وجود نداشتن مدیریت یکپارچه و سیستمی موجب بروز اختلال در خدمت رسانی و حتی تشدید خسارات می‌گردد و در وزارت نیرو، این تفکر سنتی به تفکر سیستمی تبدیل شده است.

رجبی با اشاره به قابلیت‌های مدیریت یکپارچه گفت: در مدیریت سیستماتیک، مزایایی همچون هوشمندی حاکم است و فرآیند و مسیر انجام آن، از پیش مشخص است.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، دو کمیته برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی را از مهم‌ترین واحدها در مدیریت بحران دانست و گفت: کمیته برنامه‌ریزی پیش از بروز حادثه، با تدوین برنامه‌ها و سناریوهای مختلف و همچنین تعیین نقاط ضعف و قوت، منجر به آماده‌سازی نیروها برای زمان بحرانی می‌شود.

وی افزود: کمیته اطلاع رسانی در زمان پیش از حادثه با مدیریت اطلاعات و اخبار و در زمان بحران نیز با اطلاع رسانی به موقع، موجب تسهیل در انجام فرآیندها می‌شود.

رجبی بیان کرد: در مانور اخیر نیز موضوع اطلاع رسانی در سطحی بسیار بالا و با بیانی شیوا انجام شد و بیش از ۱۰ مرجع خبری به پوشش این مانور پرداختند که از کلیه فعالین این حوزه تقدیر و تشکر می‌کنم.

در پایان این نشست از مدیران عامل، رؤسای گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیران روابط عمومی شرکت‌های صنعت آب و برق استان بوشهر جهت برگزاری موفق مانور آمادگی مقابله با زلزله منطقه مرکزی جنوب کشور تقدیر به عمل آمد.

همچنین از تلاش‌های مهندس صالح زاده، رئیس سابق شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه مرکزی جنوب کشور تقدیر و مهندس شرفی به عنوان رئیس جدید این شورا منصوب شد.

در این جلسه، مهندس بهمن گشتاسب نیز به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافندغیرعامل صنعت آب و برق استان بوشهر منصوب و از مهندس سیدحسین سعدیخانی (رئیس پیشین این شورا) تقدیر و تشکر به عمل آمد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا