دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 30756
تعداد نظرات: ۰

“سرهنگ قدرت اله کشکولی “رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت:همه ساله در فصل پاییز و زمستان هنگام بارندگی در سطح جاده های برون شهری و معابر درون شهری شاهد وقوع تصادفات مختلف و بیشتر از نوع واژگونی هستیم.   وی بیان کرد علل اصلی وقوع تصادفات در شرایط بارانی ؛ کاهش پایداری و…

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 20 آذر 1399 - 18:00

“سرهنگ قدرت اله کشکولی “رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت:همه ساله در فصل پاییز و زمستان هنگام بارندگی در سطح جاده های برون شهری و معابر درون شهری شاهد وقوع تصادفات مختلف و بیشتر از نوع واژگونی هستیم.

 

وی بیان کرد علل اصلی وقوع تصادفات در شرایط بارانی ؛ کاهش پایداری و اصطکاک تایرها،کاهش دید راننده و تاثیری که بر رفتار رانندگان می گذارد. ایشان توصیه کردند:
رانندگان قبل از سفر از طریق تماس با شماره تلفن های ۱۴۱ و ۱۱۰ اطلاعات لازم را در خصوص وضعیت راهها و مسیر مورد نظر کسب نمایند. رانندگان قبل از حرکت وسیله نقلیه خود را به لحاظ ظاهری و فنی از جمله سیستم ترمزها،چراغ ها،شیشه ها،تایرها بازدید نمایند.

هنگام حرکت راننده و سرنشینان کمربند ایمنی را ببندند ،دست های راننده بر روی فرمان و در موقعیت سه و نه قرار داشته باشد.با سرعت مطمئن رانندگی کنند تا بتوانند در مواقع ضروری وسیله شان را به صورت ایمن هدایت و کنترل نمایند ، چراغ های خودرو را روشن و با نور پایین حرکت نمایند تا هم خوب ببینند و هم خوب دیده شوند ، در زمان رانندگی به جلو و جوانب توجه کافی داشته باشند تا به موقع خطرات آشکار و پنهان را رویت ، تشخیص و فرصت کافی برای تصمیم گیری و عکس العمل موثر داشته باشند .از ترمز گیری ناگهانی پرهیز کنند.قبل از رسیدن به پیچ ها و تقاطع ها سرعت خود را کاهش دهند . فاصله طولی مناسب را با وسایل نقلیه جلوی رعایت کنند.در محل های که از عمق آب اطلاع ندارند و یا شدت جریان روان آب های سطحی زیاد است وارد نشوند.

هنگام تغییر خط حرکت ،گردش و یا دور زدن از آیینه ها به موقع استفاده کنند و با صبر و حوصله و تمرکز بالا رانندگی نمایند، به نقاط کور وسیله نقلیه خود توجه داشته باشند و در نقاط کور دیگر وسایل نقلیه بخصوص خودروهای سنگین قرار نگیرند.ایشان تصریح کردند در هنگام بارندگی و لغزنده بودن راه تردد موتورسیکلت ممنوع است و در پایان اظهار امیدواری کرد رانندگان و سایرکاربران ترافیک با شناخت کافی از شرایط رانندگی در آب و هوای بارانی و لغزنده بودن سطح راه به گونه رفتار کنند که شاهد وقوع سوانح ترافیکی در سطح استان نباشیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا