یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29917
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: با راه‌اندازی سایت ارتباطی با پوشش نسل چهارم تلفن همراه توسط اپراتور دوم در مسیر جاده‌ای کلمه-بوشکان پوشش ارتباطی جاده‌های این استان به ۹۳ درصد افزایش یافت.

تاریخ انتشار: جمعه ، 18 مهر 1399 - 09:14

پوشش ارتباطی جاده‌های استان بوشهر به ۹۳ درصد رسیدعلی سملیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش از این پوشش ارتباطی در جاده‌های استان بوشهر برای اپراتورهای اول و دوم به ترتیب ۹۰ و ۷۸ درصد بود که با اجرایی شدن این سایت مشکل نبود پوشش ارتباطی در برخی از نقاط مسیر جاده‌ای کلمه-بوشکان برطرف شد.

وی بیان کرد: در مسیر حدفاصل اهرم-کلمه نیز رومینگ اپراتور اول برقرار شده و علاوه بر آنتن ایرانسل اکنون آنتن همراه اول نیز در این مسیر برقرار شده‌است و دارندگان خط همراه اول برای دریافت آنتن در این مسیر تنها نیاز است برای یک بار در تنظیمات گوشی خود اتصال خودکار را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: طول این مسیر ۲۳ کیلومتر است که هم اکنون تنها در ۶ کیلومتر آن به واسطه کوهستانی بودن مسیر خلا ارتباطی وجود دارد و آنتن دهی تلفن همراه در این محدوده امکان پذیر نیست.

سملیان با اشاره به وضعیت مطلوب پوشش تلفن همراه در جاده‌های استان بوشهر بیان کرد: پوشش تلفن همراه در جاده‌های این استان بیشتر از میانگین کشوری است طوریکه میانگین پوشش کشوری اپراتورهای اول و دوم به ترتیب ۸۶.۴۱  و ۶۷.۳۹ درصد است.

وی یادآور شد: برای نقاط دیگر فاقد پوشش ارتباطی در استان بوشهر که در تعهد اپراتورها نیست، وزارت ارتباطات از طریق طرح خدمات عمومی اجباری (USO) پوشش ارتباطی لازم را تامین می‌کند.

سملیان گفت: توسعه ICT روستایی در سال‌های اخیر به یک مسئله مهم برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شده‌است که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر نیز این مهم را در دستور کار خود قرار گرفته‌است.

وی عنوان کرد: استان بوشهر در شاخص فناوری اطلاعات اکنون رتبه نهم را در بین ۳۱ استان کشور دارد.

سملیان افزود: ارتقای سایت نسل دوم همراه به نسل سوم در روستای خون شهرستان دشتستان نیز دسترسی ساکنان این روستا به اینترنت پرسرعت را میسر کرده‌است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا