شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29867
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون برنامه‌ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم استان بوشهر گفت: پویش مردمی “بازارچه مهربانی” به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی و خیران به مال‌باختگان حادثه آتش سوزی هفته گذشته بازارچه ساحلی این بندر راه‌اندازی شد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 16 مهر 1399 - 13:46

محمد طاهری در گفت وگو با ایرنا افزود: این تصمیم بر اساس یکی از بندهای مصوبه  جلسه استاندار بوشهر و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دیلم مبنی بر ضرورت راه‌اندازی پویش مردمی در کنار اقدامات اجرایی دولت برای حمایت همه جانبه از مالباختگان و آسیب دیدگان مالی حادثه آتش سوزی اتخاذ شده‌است.

وی اظهارداشت: بدین منظور جلسه هماهنگی راه‌اندازی این پویش با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط از جمله شهردار، فرماندهی سپاه، کمیته امداد، آموزش پرورش، مدیران عامل تعاونی‌های لنجداران و صیادان در دفتر امام جمعه شهر دیلم تشکیل شد.

وی ادامه داد: کمک‌های مردمی و خیران پس از جمع‌آوری با اولویت پیشنهادی، کمک به راه‌اندازی بازارچه موقت یا سرمایه مال‌باختگان برای آغاز کسب و کار مجدد، بازسازی یا احداث محل کسب و کار جدید و بسته‌های معیشتی پرداخت می‌شود.

معاون برنامه ریزی و  امورعمرانی فرمانداری دیلم گفت:  تصمیم گیری نهایی کمک به حادثه دیدگان توسط دست اندرکاران این پویش مردمی با محوریت امام جمعه و فرماندار و با نظر مشورتی نمایندگان رسمی و قانونی مالباختگان اعم از  مالکان یا مستاجران بازارچه ساحلی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در حادثه آتش سوزی بازار تجاری ساحلی سه گروه شامل مالکان مغازه‌ها، فروشندگان، مستاجران و صاحبان اجناس و مالکانی که فروشنده و صاحب اجناس بودند دچار خسارت مالی شدند که امیدواریم با همت والای مردم و خیران و مسئولان و پیگیری مال‌باختگان، خسارت‌ها جبران، بازارچه جدید احداث شود و کسب و کار جوانان دوباره رونق گیرد.

مسئول قرارگاه امام رضا (ع) استان بوشهر نیز در این ارتباط گفت: این قرارگاه برای کمک به خسارت دیدگان بازارچه ساحلی دیلم آمادگی کامل دارد.

رضا صداقت در نشست با امام جمعه دیلم افزود: فعالان بازارچه ساحلی دیلم اکنون نیازمند کمک و همکاری هستند و همه مسئولان باید به کمک آنها بشتابند.

وی اضافه کرد: تعیین نوع خدمت رسانی به حادثه دیدگان پس از تهیه اطلاعات کامل مالکین و مستاجران بازارچه  توسط نماینده قرارگاه در شهرستان صورت خواهد گرفت.

امام جمعه دیلم خواستار همکاری و همراهی برای رفع مشکلات بازاریان شد و گفت: در این حادثه ۲۲۶ غرفه به طور کامل طعمه حریق شده‌است که شاغلان درآنها مستاجر و مالک هستند.

حجت‌الاسلام محمود اسدی افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده، باید نسبت به تعیین مکان جدیدی برای مستاجران اقدام شود.

در این نشست جابر عباسیان به عنوان مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) شهرستان دیلم معرفی شد.

بازارچه ساحلی شهرستان دیلم پنجشنبه هفته گذشته طعمه حریق شد و  پس از پنج ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی مهار شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا