یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29851
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار و توقع کشاورزان افزایش قیمت خرما است و امیدواریم در روزهای آینده شاهد بهبود بازار خرما و افزایش قیمت باشیم.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 16 مهر 1399 - 09:56

ابراهیم رضایی قیمت خرما را یکی از موضوعات مهم و اساسی برای مردم شهرستان دشتستان عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع را به صورت مستمر از طریق وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امورخارجه و بانک مرکزی دنبال کرده‌ایم.

انتظار و توقع کشاورزان شهرستان دشتستان افزایش قیمت خرما است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خوش‌بینی برای بهبود وضعیت بازار خرما و قیمت آن، تصریح کرد: قیمت همه اقلام و کالاها افزایش یافته ولی قیمت خرما نسبت به سال قبل هم کاهش داشته است که انتظار و توقع کشاورزان افزایش قیمت است و امیدواریم در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت خرما باشیم.

وی با اشاره به نشست میز صادرات خرما در وزارت امور خارجه بیان کرد: در این میز تلاش شد تا از همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در صادرات خرما و کمک به صادرکنندگان استفاده شود و قول‌های خوبی داده شد.

رضایی افزود: نخل‌داران در این فصل نتیجه زحمت یک ساله خود را برای تأمین معیشت یک سال آینده خود برداشت می‌کنند و قیمت باید به گونه‌ای باشد که نخل‌داران متضرر نشوند و شرمنده خانواده خود نباشند.

پیگیری برای رفع مشکلات آموزشی

وی با اشاره به نشست با وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این دیدار مسائلی همچون ضرورت نوسازی مدارس شهرستان، کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مدارس در چهار اداره آموزش و پرورش در برازجان، شبانکاره، سعدآباد و آب‌پخش، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در دشتستان، تأمین تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند شهرستان و دیگر مسائل و نیازهای شهرستان را مطرح و پیگیری کردیم.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر نیرو، ادامه داد: تأمین مالی و تسریع در تکمیل سد دالکی، تکمیل آب‌شیرین‌کن‌های آب‌پخش، برازجان، وحدتیه و سعدآباد، تأمین مخازن ذخیره آب در شهرها و روستاهای شهرستان، تکمیل طرح تحول نخیلات و لایروبی زهکشی‌ها، رفع مشکلات برق از جمله رفع افت ولتاژ و تقویت پست‌های برق در نقاط مختلف شهرستان، نوسازی شبکه آبرسانی و سد دهرود از مسائل مهمی بود که در این نشست دنبال کردیم.

تأمین منابع مالی پروژه‌های روستایی

رضایی به نشست خود با معاون مناطق محروم ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: تأمین منابع مالی پروژه‌های روستایی شهرستان در حوزه‌های مختلف و حل مشکل بیکاری و توسعه اشتغال از مسائلی بود که در این نشست پیگیری شد.

وی با اشاره به نشست میز صادرات خرما در وزارت امور خارجه بیان کرد: در این میز تلاش شد تا از همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در صادرات خرما و کمک به صادرکنندگان استفاده شود و قول‌های خوبی داده شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا