سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29772
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : تعداد ۱۰۷ نفر از متخلفین شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر دستگیر شدند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 15 مهر 1399 - 12:08

دستگیری ۱۰۷ متخلف شکار در بوشهر فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این باره بیان کرد: یکی از مهمترین مکان های زنده گیری پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض همچون شاهین، بحری و بالابان توسط محیط بانان این اداره کل شناسایی و مورد تخریب قرار گرفت.

سیداحسان موسوی در تکمیل این خبر اضافه کرد: در پی رصد و پایش مناطق کوخه نشینی در سطح استان بوشهر برای صید و زنده گیری پرندگان شکاری یکی از نقاط مهم این تخلف که بر روی ارتفاعات منطقه شکارممنوع کوه مند معروف به دالپری قرار دارد شناسایی و مورد تخریب قرار گرفت.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به مکان مورد نظر مسافتی در حدود ۴ ساعت پیاده روی مورد نیاز بود که این مهم توسط محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر صورت گرفت که در این راستا ۴ فرد متخلف همراه با ادوات صید و زنده گیری پرندگان شکاری شامل پرندگان دلیجه، قمری و بلبل کشف و ضبط گردیدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: بعد از تنظیم صورتجلسه متخلفین جهت رسیدگی به تخلفاتشان به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

این مسئول ادامه داد: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه ای است همگانی که برعهده عموم مردم گذاشته شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: همشهریان گرامی و دوستداران طبیعت می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع داده و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند. یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد نماید.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا