یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29762
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: مصوبه‌های جلسه استانی تعیین مالیکت زمین و بررسی اقدام‌های مورد نیاز بازارچه ساحلی بندر دیلم که پنجشنبه هفته گذشته درآتش سوخت، به فرمانداری و شهرداری دیلم و اداره‌کل راه و شهرسازی استان بوشهر برای پیگیری و اجرا ابلاغ شد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 15 مهر 1399 - 16:55

احمد دشتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مصوبه ابلاغی که بسیار سنجیده  و کارگشا تنظیم شده‌است می‌تواند بیشتر مشکلات مالباختگان آتش سوزی بازارچه ساحلی این شهرستان را به نحو  مطلوب و شایسته برطرف کند.

مصوبه‌های جلسه استانی تعیین مالکیت بازارچه ساحلی دیلم ابلاغ شد

وی اظهارداشت: انجام عملیات آواربرداری و پاکسازی محوطه بازارچه در هفته جاری و  تهیه و طراحی نقشه تیپ برای انجام عملیات بازسازی با رعایت استانداردهای ایمنی توسط شهرداری دیلم و نظارت و کنترل و تایید فنی دفتر فنی استانداری بوشهر، شناسایی واقعی مالکان و مستاجران حادثه دیده، ارائه لیست دقیق از مالکان و مستاجران برای پیگیری استمهال  و اعطای تسهیلات بانکی جدید به آنها، بررسی و تعیین تکلیف واگذاری زمین به شهرداری و مالکان برای تثبیت مالکیت توسط اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر و  پیگیری و حل مشکلات آب و برق مغازه داران توسط فرمانداری با همکاری ادارات برق و آب وفاضلاب شهرستان بخشی از مصوبه ابلاغی است.

فرماندار دیلم گفت: مدیریت کمک‌های مالی و مساعدتها در پویش‌ها و کمک‌های مردمی بامحوریت امام جمعه و فرمانداری، بررسی و پیگیری زمین و  یا زمین‌های آزاد همجوار بازارچه برای حل مشکلات مستاجران مالباخته توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان بوشهر و شهرداری دیلم از دیگر مصوبه‌های ابلاغی به این شهرستان است.

وی بیان کرد:  از بین رفتن حاصل دسترنج کسبه بازارچه ساحلی در چند ساعت موجب ناراحتی همه شده‌است که باید ‌آنچه در توان داریم به صاحبان مغازه‌های خسارت دیده کمک کنیم.

دشتی  ادامه داد: پس از اعلام خبر آتش سوزی، مدیریت بحران و نیروهای مردمی برای مهار آتش بسیج شدند و  شعله‌ها را مهار کردند و پس از آن جلسه فوق العاده‌ای در فرمانداری با حضور اعضای مدیریت بحران تشکیل و مصوبه‌هایی اتخاذ شد.

فرماندار دیلم گفت: حل مشکل آسیب دیدگان بازارچه ساحلی از اولویت‌های فرمانداری است.

بازارچه ساحلی شهرستان دیلم پنجشنبه هفته گذشته آتش گرفت و  پس از پنج ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی مهار شد.

دراین حادثه ۲۰۰ مغازه و همه کالاهای موجود درآنها به طور کامل در آتش سوخت و از بین رفت.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا