یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29752
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون فرماندار دیلم گفت: میزان خسارت به کاسبان بازارچه ساحلی دیلم که دهم مهر آتش گرفت در حال بررسی است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 15 مهر 1399 - 03:40

میزان خسارت به بازاریان دیلم در حال بررسی استمحمدباقر گله گیر بیان کرد: فرم‌هایی در اختیار صاحبان مغازه در بازارچه ساحلی دیلم که آتش گرفت قرار گرفته تا میزان خسارتشان را اعلام کنند.

او افزود: در این فرم فرد باید به سوالاتی درباره اینکه مالک بوده یا مستاجر، چه کالا‌ها و به چه میزانی داشته است و میزان تسهیلات بانکی‌اش، پاسخ دهد.

معاون فرماندار دیلم ادامه داد: در ابتدا بازارچه ساحلی دیلم ۲۰۰ غرفه یا مغازه ۶ مترمربعی داشته و بر همین اساس از اول حادثه به نظر می‌رسید با ۲۰۰ مغازه دارحادثه دیده رو به رو هستیم، اما بعد مشخص شد برخی افراد چند غرفه را ادغام و در آن فعالیت می‌کردند که به این ترتیب تعداد مغازه داران آسیب دیده به ۱۶۰ نفر کاهش یافته است.

گله گیر عنوان کرد: میزان خسارت زیاد است و از سوی دیگر با بررسی صورت گرفته مدیریت بحران آتش سوزی را به عنوان حادثه‌ای که بتوان از منابع ملی برای جبران خسارتش استفاده کرد، تعریف نکرده است بنابراین باید منتظر کمک از نهاد‌های حمایتی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) باشیم.

او گفت: برخی از کاسبان این بازارچه از مددجویان کمیته امداد امام خمینی بوده‌اند که امیدواریم این نهاد نیز بتواند به این افراد کمک کند.

معاون سیاسی فرماندار دیلم با تشکرازهمدلی گروه‌های مختلف مردم با حادثه‌دیدگان، افزود: پویش‌های مردمی برای کمک به بازاریان راه افتاده و گروه‌های مختلف در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

گله گیر بیان کرد: قرار است شهرداری دیلم در زمینی سازه‌هایی موقت، اما با کیفیت ایجاد کند تا کاسبانی که در بازارچه ساحلی حادثه دیده‌اند بتوانند کسب و کارشان را از سر بگیرند.

او مشخص شدن مالکیت زمین بازارچه ساحلی را یکی از مسائل کنونی عنوان کرد و گفت: طبق دستوراستاندار مقرر شده این موضوع از طریق اداره کل راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا