شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29727
تعداد نظرات: ۰

ایسنا/بوشهر در آخرین روز از هفته گردشگری، از سفال پیدا شده در آب‌های خلیج فارس رونمایی شد. معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان بوشهر در این باره گفت: این کوزه‌ی تاریخی چندی پیش در عمق ۳۰ متری آب های ساحلی بندر سیراف به قلاب “عبدالحسین سماچی”، صیاد اهل سیراف افتاده بود که با کاری ارزشمند از…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 14 مهر 1399 - 18:17

رونمایی از سفال پیدا شده در آب‌های خلیج‌فارسایسنا/بوشهر در آخرین روز از هفته گردشگری، از سفال پیدا شده در آب‌های خلیج فارس رونمایی شد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان بوشهر در این باره گفت: این کوزه‌ی تاریخی چندی پیش در عمق ۳۰ متری آب های ساحلی بندر سیراف به قلاب “عبدالحسین سماچی”، صیاد اهل سیراف افتاده بود که با کاری ارزشمند از طرف این صیاد به موزه سیراف پارس اهدا شد.

وی ضمن تقدیر از این صیاد یادآور شد: تاکنون چند شی تاریخی توسط صیادان سیرافی در آب های خلیج فارس پیدا شده است و یکی از این اشیا به نام کوزه نوک اژدری (امفورا) نیز سال گذشته در فهرست آثار ملّی به ثبت رسید.

سالاری در پایان خاطرنشان کرد: بندر تاریخی سیراف در کنار تاریخ و فرهنگ غنی، از جاذبه های گردشگری طبیعی و تلفیق کوه و ساحل و دریا برخوردار است که تعیین مسیر گردشگری این بندر کهن و تاریخی یکی از اولویت های مهم ما بوده و در دستور کار قرار گرفته است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا