یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 29145
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ۷۷۵ هزار و ۱۲۹ نفر واجدان شرایط دریافت کارت ملی در این استان هستند که تاکنون بیش از ۲۲ هزار نفر برای دریافت کارت خود اقدامی نکرده‌اند.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 6 مهر 1399 - 11:01

اسکندر پاسالار بیان کرد: اکنون ۷۵۲ هزارو ۷۳۳ نفر، معادل ۹۷.۱۱ درصد جمعیت استان برای دریافت کارت ملی درخواست داده‌اند و ۲۲ هزارو ۳۹۶ نفر از واجدان شرایط هنوز هیچ اقدام یا درخواستی برای کارت هوشمند خود انجام نداده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه از درخواست‌های ثبت شده، ۶۲۸ هزارو ۸۶۹ کارت تا کنون صادر شده است افزود: ۱۲۳ هزارو ۸۶۴ کارت در صف صدور قرار دارند.

وی یادآور شد: ۶ هزار و ۸۱۴ کارت ملی صادر شده و در دفاتر پیشخوان و برخی ادارات ثبت احوال استان است که با وجود ارسال پیامک و اطلاع‌رسانی به صاحبان آن‌ها، برای دریافت کارت اقدامی نکرده‌اند.

پاسالار درباره تمهیدات سازمان ثبت احوال کشور برای افرادی که درخواست کارت ملی داده‌اند، اما کارت آن‌ها هنوز صادر نشده است نیز گفت: این افراد با کد رهگیری و رسید کارت ملی خود می‌توانند کار‌هایاداری و روزمره خود را انجام دهند؛ این کد‌ها به عنوان سریال کارت ملی هوشمند در سامانه اطلاعات جمعیت کشور بارگذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که کارت هوشمند آن‌ها صادر شده است نمی‌توانند با رسید و کد رهگیری کارت ملی، خدمات اداری دریافت کنند، بیان کرد: متقاضیانی که کارتشان صادر شده است و پیامک دریافت کرده‌اند هر چه زودتر برای تحویل گرفتن کارت خود اقدام کنند تا برای انجام کار‌های اداری با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان این موضوع که زمان صدور کارت‌های هوشمند ملی قابل پیش بینی نیست، عنوان کرد: به‌دلیل مشکلاتی که در تامین بدنه کارت ملی هوشمند وجود دارد روند صدور کارت‌ها با تاخیر انجام می‌گیرد؛ البته این روند کمی سرعت گرفته است که امیدواریم هر چه زودتر با برطرف شدن تمامی مشکلات صدور کارت‌ها با سرعت بیشتری صورت گیرد و عقب ماندگی سال‌های گذشته را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که بیش از یک سال از درخواستشان گذشته باید برای اطلاع از وضعیت کارت خود به پورتال ثبت احوال استان بوشهر مراجعه کنند افزود: زمانی که کارت هوشمند افراد صادر می‌شود پیامکی مبنی بر صدور کارت و محل مراجعه به متقاضی ارسال می‌شود تا نسبت به دریافت آن اقدام کند؛ ممکن است گاهی به دلیل اختلال شبکه، متقاضی پیامک دریافت نکرده باشد که توصیه می‌کنیم شهروندانی که یک سال از درخواست کارت ملی هوشمندشان گذشته با مراجعه به پورتال ثبت احوال استان در قسمت پیگیری وضعیت کارت هوشمند ملی، با وارد کردن کد رهگیری، وضعیت صدور کارت ملی هوشمند خود را مشاهده کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا