دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28969
تعداد نظرات: ۰

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر از آبیاری بیش از ۲.۵ میلیون اصله نخیلات استان در سال جاری خبر داد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 19 شهریور 1399 - 11:26

آبیاری ۲.۵ میلیون اصله نخیلات بوشهرعبدالطیف عباسی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون حدود ۲.۵ میلیون اصله نخل تحت پوشش شبکه های آبیاری و زهکشی استان به وسعت حدود ۱۸ هزار هکتار، با حجم آبی معادل ۱۷۳ میلیون مترم کعب آبیاری گردید.

وی افزود: از این میزان، حدود ۸۲ میلیون مترمکعب از سد رئیسعلی دلواری و قریب به ۹۱ میلیون مترمکعب با بهره گیری از تاسیسات انحراف آب در رودخانه های استان تامین گردیده است.

عباسی نژاد خاطرنشان کرد: علی‌رغم برخی کمبودها و محدودیت ها در منابع آبی در دسترس و قابل برنامه ریزی، آب منطقه ای بوشهر با مشارکت باغداران محترم و با پیاده سازی الگوهای تحویل حجمی آب، به طور متوسط ۲ دور آبیاری در سطح نخیلات تحت پوشش شبکه ها انجام شده است و در حال برنامه ریزی جهت تامین، انتقال و توزیع آب مورد نیاز دور آبیاری پس از برداشت محصول است.

معاون آب منطقه ای بوشهر با اشاره به تاسیسات آبی تحت مدیریت این شرکت گفت: در حال حاضر یک سد مخزنی (رییس‌علی دلواری)، ۴ سد انحرافی و ۴ ایستگاه پمپاژ، تاسیسات تامین و انحراف آب جهت پوشش ۷ شبکه آبیاری و زهکشی استان بوشهر به وسعت حدود ۳۰ هزار هکتار است.

وی نقش مشارکت مردم در مراحل توزیع آب را بسیار پررنگ خواند و گفت: به منظور پیاده سازی و اجرایی نمودن مشارکت بهره برداران محترم در امر بهره برداری، با همکاری سازمان جهاد کشاورزی یک تشکل آب‌بران در قالب تعاونی تولید، در سطحی به وسعت ۱۷۰ هکتار از نخیلات شبکه آبپخش به صورت پایلوت مستقر که از سال ۱۳۹۸ تا کنون فعالیت دارد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا