یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28950
تعداد نظرات: ۱

صدای استان: علی سملیان می‌گوید گزارش‌های کُندی شبکه دانش‌آموزی «شاد» در استان بوشهر به‌دلیل کمبود پهنای باند و سرعت اینترنت در استان نیست و ممکن است از سرور‌هایی باشد که شبکه شاد از آن استفاده می‌کند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 19 شهریور 1399 - 09:18

خبرگزاری صداوسیما/پس از آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدرسه‌ها و برگزاری مجازی بیشتر کلاس‌ها مصرف اینترنت به‌دلیل استفاده از شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) و حتی دیگر پیام‌رسان‌ها در میان مردم افزایش پیدا کرد که همین موضوع کُندی اینترنت و یا اختلال‌هایی در شاد را در پی داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین‌باره به خبرنگار صداوسیما گفت: آموزش‌وپرورش چندی‌پیش هزار و ۱۱۰ مدرسه استان شامل ۵۶۸ مدرسه شهری و ۵۴۲ مدرسه روستایی را برای ارائه خدمات اینترنتی به ما معرفی کرد که برای تمامی آن‌ها هر یک ۳۰ گیگابایت اینترنت ماهانه رایگان با سرعت ۱۶ مگابیت به‌همراه مودم رایگان داده شد؛ این سهمیه برای مدرسه‌های دو شیفت ۵۰ گیگابایت است.

علی سملیان با اشاره به این‌که هم‌اکنون ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار یعنی ۹۳ درصد روستا‌های استان دارای پوشش شبکه ثابت و سیار هستند، ادامه داد که برای ۲۶ مدرسه روستایی نیاز به تأمین زیرساخت بود که این کار تا پایان شهریور انجام می‌شود. البته برای ۱۲ مدرسه روستایی به‌دلیل ضعف سیگنال اکنون امکان خدمات‌دهی نداریم.

او با بیان این که در استان بوشهر هیچ‌گونه کمبود پهنای باند وجود ندارد و هر مقدار که اپراتور‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت نیاز و درخواست داشته باشند در اختیار آن‌ها قرار داده خواهد شد، گفت: کُندی شبکه شاد به‌دلیل کمبود پهنای باند و سرعت اینترنت نیست و ممکن است از سِروِرهایی باشد که این شبکه از آن استفاده می‌کند. البته نصب  DNS می‌تواند در افزایش سرعت این شبکه در کشور تأثیر داشته باشد که مالک شاد یعنی وزارت آموزش‌وپرورش باید این کار را انجام دهد.

سملیان با اشاره به این‌که استفاده از شاد افزایش ترافیک اینترنت را در پی داشته است، گفت: البته برای زیرساخت‌های اینترنت ورودی چاره‌اندیشی لازم انجام شده و در صورت نیاز، زیرساخت پاسخگوی افزایش ترافیک است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های امسال گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا پایان امسال ۱۰۴ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان‌های استان برای افزایش پهنای باند کشیده شود که تا کنون ۴۸ کیلومتر آن کامل انجام شده و حفاری ۳۰ کیلومتر دیگر نیز انجام شده که با این کار ۲۱ روستای استان به فیبر نوری متصل می‌شوند.

سملیان ارتقاء سایت‌های ۲G به ۳G و افزایش پوشش جاده‌ها و روستاهای استان برای روستاهایی که هیچ‌گونه پوششی ندارند را از دیگر برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوشهر دانست که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر در دست انجام است.

او در پایان گفت: شبکه اینترنت ۵G هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی در منطقه‌ای از تهران در حال اجراست و تاکنون برنامه‌ای برای توسعه آن در استان‌ها نیست.

 


تعداد نظرات: ۱
zaq
09:18 - 1399/06/19

سلام. بیشتر کندی شبکه شاد به این علت است که در زمان برگزاری کلاسهای درس، مدیران آموزش و پرورش اقدام به برگزاری جلسات آنلاین می کنند. این عین خوردن حق بچه های مردم است.

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا