دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28838
تعداد نظرات: ۰

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: این شهرستان با ثبت ۱۲۴ فوتی، در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان بوشهر بیشترین تعداد فوتی ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده است.

تاریخ انتشار: شنبه ، 1 شهریور 1399 - 13:31

ماریا خویش دوست بیان کرد: این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان بوشهر بیشترین تعداد فوتی ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده است که در بررسی‌های صورت گرفته بالاترین علت آن وجود بیماری‌های زمینه‌ای است.

او افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۴ مرگ بر اثر بیماری کرونا در شهرستان دشتستان رخ‌داده که میانگین سنی فوت شدگان ۶۴ سال بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ادامه داد: آمار بالای موارد فوت در دشتستان موجب شد که به دنبال بررسی ریشه‌ای آن بپردازیم و در بررسی‌ها مشخص شد، ۷۸ درصد از فوتی‌های کرونایی شهرستان دارای بیماری زمینه‌ای شامل دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی و کلیوی بوده‌اند.

خویش‌دوست عنوان کرد: ۲۰ درصد از فوتی‌های کرونا در دشتستان به علت کهولت سن (مرگ بالای ۸۰ سال) بوده است و این موضوع نیز برگرفته از جمعیت بیشتر میانسالان و سالمندان این شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها است.

او گفت: دو درصد دیگر از موارد فوتی شهرستان دشتستان مربوط به افراد بدون سابقه بیماری یا مربوط به دشتستانی‌هایی بوده است که ساکن سایر استان‌های کشور و یا شهرستان‌های دیگر استان بوشهر بوده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: از مجموع موارد فوت‌شده کرونا در این شهرستان ۳۶ درصد به طور اختصاصی مبتلا به دیابت بوده‌اند که نشان از بالا بودن میزان افراد مبتلا به دیابت در دشتستان است.


برچسب ها: #دشتستان #کرونا
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا