سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28317
تعداد نظرات: ۲
در نشست شورای شهر بوشهر مطح شد:

نشست علنی شورای شهر بوشهر با حضور ۸ عضو شورای شهر و غیبت نصرتی عصر یکشنبه برگزار شد .

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 28 اردیبهشت 1399 - 21:22

امروز عصر نشست شورای شهر در حالی برگزار شد که عمده صحبت‌ها و حاشیه‌های مطرح شده درباره انتخاب شهردار و گزینه‌های موجود بود.

 

۸ کاندیدای شهرداری بوشهر/لعلیان شرایط تصدی را نداشت

در آغاز جلسه ابوذر دهدار، رئیس شورای شهر بوشهر درباره فراخوان انتخاب شهردار گفت: تا این لحظه که آخرین روز مهلت دریافت درخواست‌ها بوده، ۸ نفر مدارک آنها کامل شده و شرایط بررسی و دفاع از برنامه‌های خود را داشته‌اند که این افراد شامل احمد بارگاهی، فردین خورشیدیان، فرخ بنه‌گزی، اعظم صمصامی، محمد نجفی، میلاد عباس‌زاده و سیامک احمدی هستند.

وی درباره افرادی که شرایط شهردار شدن را نداشته‌اند، اظهار کرد: حسین لعلیان شرایط تصدی شهرداری را ندارد چون برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر شهردار باید دارای ۶ سال مدیریت میانی با مدرک کارشناسی ارشد باشد که ایشان شرایط را نداشت و ما بر اساس مستنداتی که خود افراد ارائه کردند بررسی کردیم. همچنین اگر هر کدام از اعضای شورا کاندیدای شهرداری است تا امشب وقت دارد که اعلام کند.

دهدار بیان کرد: فردا از ساعت ۳ ظهر هر کدام از کاندیداها به مدت ۳۰ دقیقه برنامه خود را اعلام می‌کنند و روز سه شنبه رای گیری برای انتخاب شهردار انجام می‌شود. اگر اعضای شورای شهر تمایل ندارند جلسه‌ای برگزار بشود و یا به تاخیر بیفتد به هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

 

مطرح شدن نام های دو مدیرکل 

اکبر توسلی، عضو شورای شهر بوشهر اظهار کرد: یکی از مدیرکل‌های استان بوشهر جزو کاندیداها هستند که تا امشب برنامه خود را اعلام می کند.

مهرزاد آسایش، دیگر عضو شورای شهر گفت: چند روز دیگر وقت بدهید تا با افراد و مدیران توانمند صحبت کنیم و از آنها بخواهیم که کاندیدای شهرداری بوشهر بشوند. (اسم بهروزیان مدیرکل ورزش و جوانان را مطرح کرد)

خالق برزگرزاده، عضو شورای بوشهر بیان کرد: هنوز با فردی صحبت نکرده ام، گزینه هایی هستند مثل احمد مرادی، مدیرکل نوسازی مدارس یا بهروزیان فر که چندین نفر پیشنهاد داده اند یا اگر فقط برگزاری تشریفاتی است همین الان بدون اینکه ببینیم توانمندی دارد رای گیری و شهردار را انتخاب کنیم!

 

بوشهر قدمت دارد، شهردار ایده‌ال انتخاب کنیم

دهدار در پاسخ توسلی و آسایش و برزگرزاده گفت: همه می‌دانیم که اعضا مذاکرات خودشان را با افراد انجام داده‌اند و دو سه هفته پیش امیری استعفا داده است؛ اگر عضو شورای شهری که این چند هفته تصمیم نگرفته شهردار شهر چه کسی باشد یک موضوع و اینکه گزینه‌ای برای شهرداری نداریم باید فاتحه خودمان را بخوانیم، به احترام مردم خواهش می‌کنم به شعور شهروندان احترام بگذارید.

توسلی در جواب گفت: قانونگذار ۳ ماه را مشخص کرده و به ما وقت داده تا شهردار ایده‌ال را انتخاب کنیم و کسانی بودند که آمدند خودشان را چهار دست و پا داخل شورا انداختند که شهردار این شهر شدند، ۱۹ ماه هم گذشت و دیدیم عملکرد چه بود. بوشهر یک شهر متمدن است و ۶ هزار سال قدمت دارد.

دهدار، رئیس شورا در پاسخ توسلی گفت: حداقل شما ایشان را تایید کردید با وجود اینکه نقد داشتید.

 

پشت پرده افرادی که شورا را به تمسخر می‌گیرند را خواهم گفت

طاهره شمشیری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر اظهار کرد: پیش داوری نکنیم درباره اینکه شرایط احراز فلان شخص رد خواهد شد. مطرح شدن نام یکی از کاندیداها باعث وهن بوشهر شده است نه باعث وهن شورا شده، بلکه بعضی‌ها بیرون شورای شهر را به تمسخر گرفته‌اند، علیرغم اینکه گفتند این صحبت را نکن ولی اگر کسی شورا و رای مردم را به تمسخر بگیرد آنچه را که از پشت پرده ها میدانم خواهم گفت.

وی ادامه داد: شهردار را انتخاب کنیم که اگر ایرادی به انتخاب وارد بود وقت برای اصلاح داشته باشیم و کسانی که بیرون می‌گویند شما در سه ماه نمی‌توانید شهردار انتخاب کنید و به کمک خودتان شورا را منحل می‌کنیم با انتخاب شهردار کاری کنیم دیگر چنین صحبتی نکنند. بوشهر شهر با قدمتی است ولی ای کاش با ثبات نظرات حرمت این شهر را نگه‌ می‌داشتیم نه اینکه الان یک حرف بزنیم و ده دقیقه بعد یک حرف دیگر، پس چنین شخصی نه قدمت و نه جایگاه برای‌ش مهم نیست.

 

گفتنی است در ابتدای جلسه طی نامه ای شورایاران از طرف محلات جنوبی خواستار انتخاب فردین خورشیدیان به عنوان شهردار بوشهر شدند.


تعداد نظرات: ۲
محمدرضا خرم آبادی
21:22 - 1399/02/28

متن رو درست تایپ کنید معلوم نی چه نوشتی

ن حسامی
21:22 - 1399/02/28

آقایونی که ادعا میکنند تحصیل کرده هستند ودر مقطع دکترا درس خوانده اندواستاد دانشگاه هستندحالا به هر عنوانی توانسته در شورا حضور پیدا کنند برای خراب کردن شهر وهمشهریان هستند جناب دکتردهدار بنده به عنوان یک شهروندتحصیل کرده از خانواده ضعیف این دیار هستم خواهش میکنم اجازه ندهید ای افرادها که توانسته اند به این جایگاه شورا برسند از شان ومنزلت مردم فهیم وباصداقت بوشهر سو استفاده کنند من خورشیدیان را ۲۵سال میشناسم اوفردی با اصالت و ریشه دار ودارای سواد عالی واهل دروغ وکلک نیست ودر مورد انتخاب شهردار خودتان تصمیم بگیرید ممنونم از شورای شهرمان

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا