دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 28004
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : تفاهم‌نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست با اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر امضا شد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 14 اردیبهشت 1399 - 12:20

به گزارش صدای استان  به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در جلسه امضاء تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به این که مهمترین بخش فعالیت محیط زیست باید آموزش باشد، گفت: اگر فعالیت‌های آموزشی محیط زیست و آگاهی مردم نسبت به موضوع در نظر گرفته نشود محیط زیست با فعالیت‌های بازدارنده مثل پلیس و دادگاه نمی‌تواند طبیعت کشور را حفظ کند.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/2/14/11825630_174.jpg

فرهاد قلی‌نژاد با بیان اینکه در سالیان اخیر فعالیت‌های آموزشی خوبی در زمینه محیط زیست در کشور شروع شده است، افزود: با توجه به موضوع آموزش، اداره کلی با عنوان آموزش و پژوهش در سازمان محیط زیست تشکیل شده و نگاه اصلی محیط زیست ابتدا آموزش و بعد حفاظت است.

او با بیان این که فعالیت‌های آموزشی محیط زیست برای گروه‌های مخاطب مختلف اجرا می‌شود، ادامه داد: طرح آپارتمان سبز، طرح شهروند آپارتمان نشین، طرح محله سبز، طرح یک ساعت با محیط‌بان، طرح محیط یار، آموزش مربیان پیش دبستانی و ارائه درس انسان و محیط زیست از طرح‌های قابل اجرا است.

وی به طرح آموزشی محیط یار که در مدارس اجرا می‌شود اشاره کرد و افزود: در این طرح، دانش آموزان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و دانش آموزان فعال به عنوان محیط یار انتخاب می‌شوند و آموزش‌های تخصصی تری را یاد می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: معلمان در اجرای طرح محیط یار آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و همچنین کارشناسان محیط زیست با حضور در نشست انجمن اولیا و مربیان در مدارس سعی دارند خانواده‌ها را نسبت به محیط زیست حساس تر کنند.

قلی نژاد گفت: از دیگر طرح‌های آموزشی به طرح آموزشی ساعتی با محیط‌بان در مدارس حاشیه مناطق حفاظت شده، حضور کارشناسان محیط زیست در کلاس درس انسان و محیط زیست، اجرای بسته‌های آموزشی پیش دبستانی و مدارس دوستدار محیط زیست اشاره کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا