چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27852
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: استاندار بوشهر گفت: با تکمیل سد ارغون در بخش بوشکان شهرستان دشتستان این استان آب پایدار برای این منطقه تامین مشکل مردم در این زمینه برطرف می‌شود.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 8 اردیبهشت 1399 - 12:05

تکمیل سد ارغون آب منطقه بوشکان بوشهر را تامین می‌کند

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا؛ عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در بازدید از روند اجرایی سد ارغون کلمه در بخش بوشکان شهرستان دشتستان افزود: این پروژه هم‌اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تکمیل در فصل بارندگی اینده برای تامین آب منطقه مشکلی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: یکی از اولویت‌هایی که باید برای تامین آب استان بوشهر مدنظر باشد، سرمایه‌گذاری روی منابع موجود آبی استان است که زمینه تامین آب پایدار را برای نقاط مختلف فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: پروژه سد ارغون کلمه با ارتفاع ۲۳ متر، حجم مخزن ۱.۶ میلیون مترمکعب، طول تاج ۲۳۰ متر و ارتفاع ۲۴ متر در دست ساخت است.

علی محمدی افزود: مساحت حوضه آبریز سد ارغون ۳۵ کیلومتر مربع و هدف آن مهار روان آب‌های  فصلی و تامین آب آشامیدنی به حجم ۲۴۰ هزار متر مکعب در سال است.

وی ادامه داد: برای ساخت سد ارغون ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و وزارت نیرو پیش بینی شده که باید در مدت ۱۵ ماه احداث شود.

محمدی اضافه کرد: مساحت مخزن سد ارغون ۲۴ هکتار است و متوسط آبدهی سالانه این بند ذخیره آبی یک میلیون و ۱۸ هزار مترمکعب است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا