شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27811
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: شهردار بندر بوشهر گفت: تملک زمین‌هایی جهت احداث پارکینگ شهری یکی از اولویت‌های مهم امسال شهرداری این بندر است.

تاریخ انتشار: شنبه ، 6 اردیبهشت 1399 - 09:09

تملک زمین‌ برای احداث پارکینگ شهری از اولویت‌های مهم امسال استبه گزارش صدای استان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سید نورالدین امیری با اشاره به اینکه ایجاد پارکینگ‌های منطقه‌ای نقش پر اهمیت در کاهش ترافیک خواهد داشت بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم سال ۹۹ تملک زمین‌هایی جهت احداث پارکینگ شهری است.

او ایجاد پارکینگ‌های شهری را یکی از مؤلفه‌های مهم در روانسازی ترافیک دانسته و یادآور شد: امیدواریم با مکان یابی مناسب و استفاده بهینه از فضا‌های شهری سبب افزایش کارایی پارکینگ‌ها ٬ کاهش پارک‌های حاشیه‌ای و در نتیجه کاهش حجم و بار ترافیک شهری و آماده سازی شهر بوشهر جهت به وجود آوردن فضایی زیست‌محیطی و زیست نشین بوده و به دنبال آن منافع اقتصادی و اجتماعی را در پی داشته باشد.

شهردار بندر بوشهر افزود: شهرداری این بندر  با انجام مطالعات شهری و استفاده از مشاوران خبره سعی داشته راهکار‌های کارساز برای ساماندهی ترافیک شهری در نظر بگیرد از جمله این راهکار‌ها ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح است.

امیری ادامه داد: طراحی این تقاطع در محلی پر تردد و در نقاط متصل به ورودی و خروجی شهر با اهمیت است.

او با اعلام اینکه تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی یکی از اولویت‌های پروژه‌های شهری امسال می‌باشد عنوان کرد: پارسال سعی کردیم با تملک زمین‌های در گذر اقدام به بازگشایی گذر‌های سینگر و یادگار امام کنیم و امسال نیز بازگشایی گذر‌ها به منظور تسهیل در تردد خودرو‌ها و کاهش ترافیک در دستور کار شهرداری است.

بوشهر از جمله شهر‌هایی است که در چند سال اخیر با رشد سریع جمعیتی و ماشینی روبرو بوده است و به دلیل محدود بودن فضا‌های شهری، داشتن یک بافت سنتی، تمرکز مجتمع‌های تجاری ٬ پزشکی و اداری در مناطقی خاص باعث رشد سریع ترافیک شهری و ایجاد خلل در تردد خودرو‌ها و آلودگی زیست محیطی شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا