یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27602
تعداد نظرات: ۰
هشدار پلیس فتا استان بوشهر:

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص کلاه‌برداری با ترفند تبلیغ آگهی‌های جعلی وام‌ قرض‌الحسنه کم ‌بهره هشدار داد.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 28 فروردین 1399 - 12:18

کلاهبرداری در فضای مجازی با شگرد اجاره باغ و ویلا سرهنگ مهدی قاسمی در این خصوص گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در ایام کرونا شاهد انتشار تبلیغات مختلف در خصوص کمک به افراد واجد شرایط می‌باشیم که برخی از این تبلیغات، جعلی و باهدف کلاه‌برداری تنظیم و منتشرشده است.

 

وی ادامه داد: برخی از افراد سودجو با انتشار آگهی‌های جعلی و با عناوینی همچون واگذاری وام بدون بهره و یا تسهیلات بانکی با سود کم به دنبال سوءاستفاده از هم‌ وطنان عزیز می‌باشند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در ادامه از قربانیان درخواست می‌شود مبالغی را تحت عناوین مختلف جهت حق‌الزحمه، بیعانه و … واریز که مجرمین پس از دریافت این مبلغ، دیگر پاسخگوی تماس‌های فرد قربانی نمی‌باشند.

 

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان داشت: با تحقیقات تکمیلی پلیس فتا ، تعدادی از این نمونه آگهی‌ها که با سوءاستفاده از نیاز مردم و جلب اعتماد آن‌ها، اقدام به کلاه‌برداری می‌نمایند شناسایی و اقدامات قانونی و قضایی در حال پیگیری می‌باشد.

 

این مقام مسئول در توصیه به کاربران تأکید کرد: جهت دریافت هرگونه تسهیلات از مسیر قانونی واصلی آن، یعنی مراجعه به بانک و تشکیل پرونده بر اساس شرایط اعلامی بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر اقدام نمایند و از خریدوفروش تسهیلات در فضای مجازی خودداری نمایند.

 

سرهنگ قاسمی با تأکید بر فعالیت پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی گفت: به علت گستردگی حوزه‌های مختلف فضای مجازی، همکاری، تعامل و همراهی هم‌وطنان گرامی الزامی است.

 

این مقام ارشد انتظامی در ادامه از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به همکاران ما اطلاع دهند تا پلیس فتا بتواند با همکاری مردم عزیز در تحقق هرچه بیشتر امنیت در فضای سایبر موفق باشد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا