یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27529
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کرونا نوعی بیماری ویروسی است و داشتن دید نکوهش‌گرایانه نسبت به بیماران مبتلا به آن مناسب نیست.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 25 فروردین 1399 - 10:47

دکتر سعید کشمیری اعلام کرد: امروز وجود دید نکوهش‌گرایانه نسبت به بیماران دارای ویروس کرونا از مهمترین مشکلات ما درخصوص این بیماری است که دید مردم باید نسبت به افراد مبتلا به این ویروس تغییر کند.

وی اضافه کرد: کرونا همانند آنفلوآنزا است و ممکن است سال‌های آینده این بیماری در رده سرماخوردگی قرار گیرد اما حساسیت امروز مسئولان و کادر بهداشت و درمان نسبت به این بیماری به این دلیل است که اگر همه با هم به این بیماری مبتلا شویم وضعیت بدی پیدا خواهیم کرد.

کشمیری اظهار کرد: همه گیری عمومی این بیماری و سبقت شمار بیماران از امکانات موجود حتی کشورهای پیشرفته را نیز با مشکل روبرو می‌کند پس احتیاط‌هایی که می‌شود در همین ارتباط است که شمار بیماران از امکانات بیشتر نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: بیماری کرونا بر بدن انسان‌ها تحمیل شده و هیچ انگی نیست.

کشمیری اضافه کرد: کرونا نوعی بیماری ویروسی است که از بدن حیوان خارج و به بدن انسان وارد شده و خواهد ماند و روند اجتناب ناپذیری است ممکن است همه افراد به آن مبتلا شوند.

وی یادآور شد: این درست نیست که ما درمانگاه و یا مکانی را برای رسیدگی به این بیماران در نظر می‌گیریم اما مردم تجمع می‌کنند، مردم باید با مسئولان بهداشت و درمان همکاری کنند چرا که بدون همکاری آنان امکان ندارد بر این بیماری غلبه کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

کشمیری بیان کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

منبع:ایرنا


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا