دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27518
تعداد نظرات: ۲
از منافع ندا عبدالله‌زاده تا ائتلاف دهدار،شمشیری و هاشم‌زاده؛

ندا عبداله زاده چگونه با انتقادهای تند علیه شهردار بوشهر به ناگاه رأی خود را پس می‌گیرد او که مدتی پیش در جلسه علنی شورا مدعی شد انتخاب نورالدین امیری به عنوان شهردار، بدترین انتخاب زندگی‌اش بوده است!

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 24 فروردین 1399 - 22:50

با رای نیاوردن استیضاح نورالدین امیری شهردار ضعیف بوشهر ، مشخص شد دو نفر از اعضای شورای شهر ندا عبداله زاده و اکبر  توسلی که از منتقدین جدی عملکرد شهردار بودند رأی خود را پس گرفته و ماجرای استیضاح نورالدین امیری رأی نیاورد . توسلی همواره نشان داده دنبال بازی در زمین قدرت است و شنیده‌های موثق حکایت از عدم موفقیت در دست گرفتن کلید شهرداری و خروج از شورا دارد فلذا رأی خود را پس می‌گیرد، اما ندا عبداله زاده چگونه با انتقادهای تند علیه شهردار بوشهر به ناگاه رأی خود را پس می‌گیرد او که مدتی پیش در جلسه علنی شورا مدعی شد انتخاب نورالدین امیری به عنوان شهردار بدترین انتخاب زندگی‌اش بوده است! و رو‌به سمت پویا دولابی همکار دانشگاهی امیری او را مقصر این انتخاب بد در شهرداری کرد .

در ضعیف بودن شهردار بوشهر شکی نیست، زیرا از بدو شروع کار قدرت مدیریت شهری نداشت و دربرابر تحمیل و اعمال قدرت از بیرون شهرداری کرنش می کرد، تا جاییکه سازمان عریض و طویلی به نام فرهنگی و هنری شهرداری را در یک چشم بر هم زدن باخت، وضعیت پروژه‌های شهری معلق ماند و شهر بوشهر به عنوان مرکز استان به شهری فاقد مدیریت شهری مؤثر تبدیل شده است و افول توسعه شهری در آن دیده می شود .حال چند مورد را در علت عدم استیضاح امیری به بحث می‌نشینیم :

 

ندا عبداله زاده کیست ؟

ندا عبداله زاده اهل پشتیبانی از منافع خویش است تا جاییکه تهدیدی متوجه او نیست حامی میگلی نژاد و بعد قاسمی ، حال نیز به طرز عجیبی بازگشت از نظرش درباره ضعیف بودن امیری است.

انتقاد او از پروژه‌های شهرداری با اندک انتفاعی تغییر می‌کند . او به صورت آشکار در صحن منتقد امیری بود و حتی بارها از عبارت‌های نامتعارفی مانند «در کمش بگردیم !» استفاده کرد تا جایی که انتخاب شهردار ضعیف را به گردن دولابی می‌انداخت اما او بارها نشان داده چرخش به یک‌باره با اشارتی از سویی برای او میسر است ، چرخشی نه مدیریتی که معطوف به  منافعی است که باید به افکار عمومی پاسخ‌گو باشد. اقدام امروز عبداله زاده نیز گمانه این روایت  را بالا برد که او از ابقای شهردار ضعیف و دارای سوء مدیریت بوشهر به دنبال چیست و باید این موضوع را دقیق رصد کرد.

 

 

ائتلاف دهدار ، شمشیری و هاشم زاده

 

نکته تعجب برانگیر ائتلاف دهدار ، شمشیری و هاشم زاده در استیضاح امیری است ، اینکه این استیضاح شاید مثبت ترین و منطقی ترین کار شورای شهر بوشهر بود که ناکام ماند شکی نیست اما ائتلاف دو عضو اصلاح طلب با عضوی اصولگرا از شائبه های زیادی بر سر گزینه ای می دهد که بتواند چالش های مدیریت شهری را پر کند و با شناختی که لاقل از شمشیری وجود دارد می توان امید داشت مسائل سیاسی و مدنی را کنار گذاشته و دنبال حل بن بست این اتفاق است . جامعه مدنی و فعالین باید از پر توان شدن این ائتلاف ها حمایت کنند و گزینه های جدید را مورد بررسی قرار دهند.

در پایان باید در انتظار تغییرات جدید در شهرداری ماند اما شنیده ها حاکی رفتن امیری است او بارها اعلام کرده استعفا می دهد اما استیضاح را بی هزینه نمی گذارد . حال باید منتظر ماند امیری تحت فشار عوامل استیضاح امروز سخنی بگوید یا اینکه تغییرات جدیدی در راه است ؟ چه منافعی متوجه ندا عبداله زاده در آینده نزدیک خواهد بود.


تعداد نظرات: ۲
ثدو
22:50 - 1399/01/24

از نقش اکبر چیزی ننوشتین . وقتی مخالف صد در صد شهردار دقیقه اخر ….بگذریم

شلیف حرف
22:50 - 1399/01/24

عذر میخوام.شما در حد انعکاس اخبار باید عمل کنید نه اینکه از جانب خودتون به هر قصد و نیتی شهردار محترم را ضعیف خطاب کنید.دقت بفرمائید که دنبال کنندگان سایت شما و حتی دیگر مردم عزیز صرفا دنباله رو افکار و سلایق و علایق شما نیستند.باتشکر

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا