دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26751
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: اختصاص فضاهای موردنیاز برای راه‌اندازی نقاهت‌گاه بیماران کرونایی در این شهرستان انجام شده‌است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 3 فروردین 1399 - 14:45

محمد بازیاری در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تجهیز این فضاها  به‌ منظور سپری شدن دوران نقاهت بیماران نیازمند مراقبت ویژه پس از ترخیص آنان از بیمارستان ضرورت داشت که ستاد مقابله با کرونا شهرستان در دستور کار خود قرار داد.

https://media.mehrnews.com/d/2020/03/21/3/3411548.jpg?ts=1584794816975

وی گفت: باتوجه به اینکه بیماران مثبت به کرونا بعد از دوره درمان ۵  تا ۱۴ روزه می‌توانند برای اطرافیان خود واگیری داشته باشند و ویروس را انتقال دهند، برای پیشگیری از این امر که بیشتر  خانواده و نزدیکان خود بیمار و جامعه هستند، باید  تا ۱۴ روز قرنطینه خانگی و یا در یک محل جدا نگه داشته شوند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه اظهار داشت: باتوجه به اینکه بعضی از بیماران به قرنطینه خانگی توجه نمی‌کنند و موجب گسترش بیماری در جامعه می‌شوند، به  همین علت کمیته مبارزه با کرونای شهرستان تصمیم گرفت چندین مکان مشخص و اولویت بندی  و بیشتر از اماکن ورزشی استفاده کند.
وی ادامه داد: اولویت اول کمیته مبارزه با کرونا  سالن ورزشی  ۹ دی سپاه ، دوم سالن ورزشی اداره ورزش و جوانان و سوم کمپینگ شهرداری در ساحل است و هم اینک سالن ورزشی سپاه گناوه آماده سازی و تجهیز شده‌است.

بازیاری گفت: مکان‌های پیش بینی شده برای نقاهت گاه بیماران کرونای مثبت که دارو درمانی برای آنها شروع شده‌است و وضعیت خوبی دارند و نیاز  به بستری در بیمارستان ندارند، بیماران مشکوک  که هنوز نتیجه تست آنها  مشخص نشده‌است اما  دارو درمانی را شروع کردند، بیمارانی که  در صورت منفی شدن نتیجه تست ترخیص می‌شوند و اگر مثبت شود در نظر گرفته شده‌است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: در صورت افزایش تعداد بیماران  مثبت کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان، بیماران به این مکان انتقال داده می‌شوند.
وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری و همدلی مردم شهرستان گناوه و رعایت نکات پیشگیری از بیماری بویژه با اولویت در خانه ماندن و  بدون پذیرش میهمان، هرچه زودتر این ویروس از  منطقه و کشور ریشه کن شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع شده و تاکنون هفت بیمار مثبت و یک فوتی کرونایی داشته‌است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا