یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26590
تعداد نظرات: ۰

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهرگفت: با شیوع ویروس کرونا و ضرورت تهیه اقلام بهداشتی ۲ کارگاه تولید ماسک با ظرفیت روازنه ۳ هزارعدد ماسک در استان راه‌اندازی شده است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 25 اسفند 1398 - 12:55

علی احمدی زاده افزود: پس از پیگیری‌های متعدد و گرفتن مجوزهای لازم از دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو، یک دستگاه اتوکلاو به منظور ضدعفونی کردن ماسک‌های تولیدی توسط کارگاههای یادشده خریداری شد.

۲ کارگاه تولید ماسک در بوشهر راه‌اندازی شد

وی بیان کرد: در این کارگاه‌ها به طور مستقیم برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده که ۷۰ درصد از آنها را زنان سرپرست خانوار طرح مشاغل خانگی در استان بوشهر تشکیل می‌دهند.

احمدی زاده در خصوص نحوه تامین مواد اولیه در تولید ماسک اظهار کرد: در زمان حاضر برای تامین مواد اولیه تولید ماسک از پارچه پلی اتیلن ۵۰ گرمی استفاده می‌شود که این مواد اولیه از سوی فعالان اقتصادی استان در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی تامین می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: با اجرای این طرح زنان سرپرست خانوار استان در کنار کادر خدوم و پرتلاش درمانی استان بوشهر قرار گرفتند.

وی در خصوص طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار گفت: این طرح مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از سوی جهاد دانشگاهی استان بوشهر به عنوان یک نهاد توسعه‌ای در ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی در استان و با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارفرمایی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار درسه فاز شناسایی و ارزیابی اولیه متقاضیان، شناسایی پشتیبانان طرح، توانمندسازی و اتصال به بازار متقاضیان در حال اجرا است.

احمدی زاده خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار، بهبود معیشت و افزایش رفاه این قشر از جمعیت  با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف (اتصال به بازار) را از جمله هدف‌های طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا