سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26404
تعداد نظرات: ۰

دکتر سعید کشمیری گفت: پاسخ شش آزمایش مشکوکی که فرستاده بودیم امروز داده شد و همگی منفی بود؛ پس تا ۱۱ اسفند مورد مثبت کرونا در استان بوشهر نداریم.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 12 اسفند 1398 - 11:51

به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: این آلودگی در حال چرخش در کشور است و مهمان ناخوانده‌ایست که به استان بوشهر هم خواهد آمد.

دکتر سعید کشمیری درباره این‌که گفته می‌شود ممکن است شخصی کرونا داشته باشد، اما یا نداند و یا به مراکز درمانی مراجعه نکند هم گفت: ۸۰ درصد افرادی که به این ویروس آلوده می‌شوند علائمی ندارند و نیازی به انجام تست هم ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به این‌که نیازی نیست از همه مراجعه‌کنندگان آزمایش کرونا گرفته شود، افزود: افراد زیادی که دارای بیماری تنفسی بوده‌اند به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند، اما تنها کسانی که از آن‌ها عکس سینه گرفته شده باشد، آزمایش خون داده باشند، تعداد گلبول‌های سفید خون آن‌ها کم شده باشد، CRP آن‌ها مثبت شده باشد، تنگی نفس داشته باشند و اکسیژن خون آن ۹۳ درصد به پایین باشد نمونه آزمایش آن‌ها به تهران فرستاده می‌شود و نیازی نیست که همه غربالگری شوند.

او با اشاره به این‌که کرونا از پرتابه‌های تنفسی بیمار منتقل می‌شود و بر سطوح می‌نشیند، افزود: جنس این ویروس چرب است و باید دست‌ها را پس از تماس با سطوح عمومی و پیش از زدن آن‌ها به صورت با آب و صابون شست و ضدعفونی کرد.

او با اشاره به تعطیلی مدرسه‌ها، دنشگاه‌ها، تالارها، نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و رویداد‌های فرهنگی و ورزشی گفت: دلیل این تعطیلی‌ها این است که دو هفته اوج فراگیری این ویروس را داریم و اگر در این مدت این انتقال را قطع کنیم از سرعت رشد آن جلوگیری می‌شود. پس نیاز است که در خانه بمانیم و دو هفته از رفت‌وآمد‌های درون و برون‌شهری خودداری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به گسترش اخبار کرونا در جامعه، به خانواده‌ها توصیه کرد که مراقب ظرفیت و حساسیت روانی کودکان و افراد حساس باشند، آن‌ها را بیش از اندازه در معرض اخبار منفی کرونا قرار ندهند و تنها آموزش‌های موردنیاز و احتیاطی را به آن‌ها بدهند.

کشمیری درباره سهمیه دولتی مواد بهداشتی به استان بوشهر هم گفت: دو محموله مواد بهداشتی به استان بوشهر اختصاص داده شد که میان بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و اورژانس‌های استان تقسیم شده است. از این که همکاران ما در مراکز بهداشتی درمانی این کمبود‌ها را تحمل می‌کنند از آن‌ها سپاسگزارم و انشاءالله این بحران را به‌خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.

او با تأیید کمبود ماسک و افزایش قیمت آن در استان بوشهر گفت:، چون تقاضا بالا و جنس کم است، قیمت بالا می‌رود، اما نیازی نیست که همه ماسک بزنند، توصیه سازمان جهانی بهداشت این است که تنها بیماران و کادر درمانی ماسک بزنند.

کشمیری درباره تعطیلی مدارس هم گفت: تعطیلی‌ها متمرکز تصمیم‌گیری می‌شود و این موضوع را فردا اعلام می‌کنیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا