سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26070
تعداد نظرات: ۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت :کرونا ویروسی است که از یک ماه پیش در چین شایع شده  و در ۲۰ کشور دنیا گسترش پیدا کرده است و هم اکنون ۱۳ هزار نفر در جهان به آن مبتلا هستند.   به گزارش « صدای استان »؛ سعید کشمیری افزود: این بیماری مشترک بین حیوانات بوده…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 14 بهمن 1398 - 11:57

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت :کرونا ویروسی است که از یک ماه پیش در چین شایع شده  و در ۲۰ کشور دنیا گسترش پیدا کرده است و هم اکنون ۱۳ هزار نفر در جهان به آن مبتلا هستند.

 

ویروس کرونا در استان بوشهر مشاهده نشده استبه گزارش « صدای استان »؛ سعید کشمیری افزود: این بیماری مشترک بین حیوانات بوده که ممکن است بر اثر استفاده از برخی دام ها به انسان منتقل شده باشد اما آنچه هم اینک در کشورهای مختلف دنیا رخ داده شیوع این ویروس از انسان به انسان است که در اثر سرفه و عطسه از دهان خارج می‌شود .
وی گفت: علائم سرماخوردگی و بدن درد از نشانه های این بیماری است که در صورت تشدید باید در بیمارستان بستری شده تا جلوی مشکلات کلیوی ریوی و قلبی گرفته شود.
کشمیری افزود: در کشورمان با توجه به مراکز بهداشتی که وجود دارد و مسافران خارجی در مبادی ورودی فرودگاهی و بنادر و مرزها مورد معاینه و پرسشگری قرار می گیرند در استان بوشهر نیز این تمهیدات در نظر گرفته شده و تاکنون هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونا در استان و کشور گزارش نشده است .
وی گفت: در ۱۴ روز گذشته  اگر شخصی به کشور چین سفر کرده باشد یا با بیماری از این گونه تماس داشته باشد این افراد مورد معاینه دقیق قرار می‌گیرند و در صورت تب دار بودن و داشتن دیگر علائم بیمار قرنطینه می شود.
کشمیری افزود: توصیه ما به شهروندان این است که بیماری را جدی بگیرند به خصوص در بهداشت فردی و اینکه شستشوی دست بسیار مهم است از تماس با فرد بیمار باید خودداری کرده و از ماسک و عینک و کلاه استفاده کنند این بیماری واکسن و دارو ندارد اما بیماری است که می‌توان از طریق شستشوی دست رعایت بهداشت فردی و با معاینه دقیق افرادی که امکان این بیماری را دارند آن را کنترل کرد.

تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا