پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25065
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ضمن تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های درمانی استان، گفت: تخت‌های بیمارستانی جوابگوی نیازهای استان بوشهر نیست. به گزارش « صدای استان » به نقل از مهر؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در دیدار مدیریت و مسئولان معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 25 آذر 1398 - 11:59

صدای استان : نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ضمن تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های درمانی استان، گفت: تخت‌های بیمارستانی جوابگوی نیازهای استان بوشهر نیست.

به گزارش « صدای استان » به نقل از مهر؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در دیدار مدیریت و مسئولان معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: باید تلاش ویژه‌ای صورت گیرد تا زمینه توسعه زیرساخت‌های استان بوشهر توسعه یابد.

وضعیت تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر جوابگوی نیازها نیست

امام جمعه بوشهر خطاب به مسئولان تأکید کرد: بکوشید در استان زیرساخت‌ها، زیباترین و استانداردترین سازه‌ها و مطابق با ۲۰ سال آینده طراحی و برنامه‌ریزی شود و در این صورت استان بوشهر پیشرفت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حوزه درمان در شرایط کنونی یک حوزه استراتژیک و راهبردی است، اظهار داشت: اگر حوزه درمان در گذشته یک حوزه ثانویه بود الان  با شرایط کنونی در سطح جامعه به یکی از پدیده‌های عادی جامعه و به حوزه اولیه تبدیل شده است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در شرایط کنونی که امراض و بیماری ها به عنوان یک پدیده عادی در جامعه تبدیل شده و بیماری‌های زیادی فراگیر شده، درمان در متن زندگی مردم قرار گرفته و به همین خاطر باید در رابطه با حوزه درمان که یک حوزه استراتژیک و اولی است نهادهای پیشگیری خیلی فعال باشند.

وی با بیان اینکه الان بخش زیادی از هزینه‌های خانوارها صرف هزینه درمان می شود، ادامه داد: باید بیماری های شایع در استان و کلان کشور شناسایی و در این رابطه با ترسیم یک شبکه از نهادهای مرتبط، بر روی مقوله پیشگیری فرهنگ سازی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در استان بوشهر نباید فرهنگ کوچک بینی و کوتاه بینی وجود داشته باشد، افزود: استان بوشهر یک استان بین المللی است و باید در کنار این پیشرفت، حوزه زیرساخت های پزشکی استان دارای بهترین و استانداردترین درمانگاه ها و بیمارستان ها در افق بین المللی باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تخت های بیمارستانی در استان بوشهر جوابگوی جمعیت استان نیست و کم هستند، تصریح نمود: در این رابطه باید یک سند چشم انداز تنظیم شود و طی آن درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان با تخت های مناسب و استانداردهای بروز گسترش پیدا کند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا