دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 24187
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: با اشاره به برداشت ۱۶ هزار تن میگو از استخرهای پرورشی ساحلی استان گفت: این میزان میگو از ۴ هزار هکتار اراضی ساحلی‌ استان بوشهر برداشت شد که تا پایان فصل افزون بر ۲۰ هزار تن میگو برداشت می‌شود. به گزارش «صدای استان»؛ صغری اشرف در گفت‌وگو با تسنیم پرورش آبزیان از جمله…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 12 آبان 1398 - 09:26

صدای استان: با اشاره به برداشت ۱۶ هزار تن میگو از استخرهای پرورشی ساحلی استان گفت: این میزان میگو از ۴ هزار هکتار اراضی ساحلی‌ استان بوشهر برداشت شد که تا پایان فصل افزون بر ۲۰ هزار تن میگو برداشت می‌شود.

به گزارش «صدای استان»؛ صغری اشرف در گفت‌وگو با تسنیم پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های‌استان بوشهردانست و اظهار داشت: در این راستا پرورش میگو، ماهی،  آرتمیا و کشت جلبک‌های دریایی در سواحل استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.

وی، استان بوشهر را قطب تولید میگوی پرورشی در کشور دانست و افزود: بیش از ۶۰ درصد میگوی پرورشی  کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که اکنون جایگاه نخست تولید میگوی پرورشی در کشور دارد.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با اشاره به کنترل بیماری لکه سفید میگو در اراضی پرورشی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری لکه سفید در اراضی پرورشی اقدامات لازم انجام شده است.

اشرف، از برداشت میگو از استخرهای پرورشی سایت ۱۰گانه  استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد و تصریح کرد: امسال در ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار استخرهای پرورشی بچه میگو ذخیره سازی شده که برداشت میگو از این استخرها آغاز شده است.

وی، از پیش بینی بیش از ۲۰ هزار تن میگو از استخرهای پرورشی خبرداد و افزود: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۰۰ تن میگو از استخرهای پرورشی در ۴ هزار هکتار برداشت شده است.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه برداشت میگو از استخرهای پرورشی تا اواخر آبان ماه پایان می‌یابد افزود: پیش بینی می‌شود از ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی پرورشی استان بوشهر افزون بر ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

اشرف، با بیان اینکه برداشت میگو در سایت‌های پرورشی دیلم، بندرریگ به پایان رسیده است افزود: تا دو هفته دیگر برداشت میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر پایان می‌یابد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا