دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 24072
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: طرح‌های کنترل سیلاب برای پیشگیری از حوادث احتمالی و هدایت جریان روان‌آب‌ها در شمال استان بوشهر در دست اجراست. به گزارش « صدای استان »؛ مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر در بررسی طرح‌های کنترل سیلاب در شمال استان گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی‌های پیش رو که تمرکز آن در شمال…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 6 آبان 1398 - 10:34

صدای استان: طرح‌های کنترل سیلاب برای پیشگیری از حوادث احتمالی و هدایت جریان روان‌آب‌ها در شمال استان بوشهر در دست اجراست.

به گزارش « صدای استان »؛ مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر در بررسی طرح‌های کنترل سیلاب در شمال استان گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی‌های پیش رو که تمرکز آن در شمال استان است، از مسیل‌های محور بوشهر-گناوه بازدید صورت گرفت.

علی محمدی افزود: دو دستگاه بیل مکانیکی و بولدوزر با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان به سمت مسیل‌ها و رودخانه‌های چهارروستایی و رودشور رفته‌اند و در حال ساماندهی رودخانه برای عبور روان و بهتر سیلاب هستند.

او با اشاره به کنترل حریم و بستر در محدوده دره گپ گناوه، بیان کرد: با بررسی محدوده این رودخانه، نقاط حادثه خیز شناسایی و تقویت و استحکام بخشی دایک در برخی نقاط در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر در بررسی روند پیشرفت طرح‌های کنترل سیلاب مسیل‌های شبانکاره، نیز گفت: یکی از مناطق مستعد سیلاب شمال استان، منطقه شبانکاره است که مطالعات جامعی بر روی مسیل‌ها و آبراهه‌های آن صورت پذیرفته است.

محمدی در بازدید از بند محور ۱۴ شبانکاره، افزود: با تکمیل مطالعات در این محدوده، ضرورت ساخت ۱۸ سازه مشخص شد و تا کنون یک بند (محور ۱۲) تکمیل شده و دو بند دیگر (محور‌های ۱۰ و ۱۴) در حال ساخت است.

او ادامه داد: سیلاب جاری شده از این آبراهه‌ها باعث وارد شدن خسارت به شبکه آبیاری و زهکشی شبانکاره، زمین‌های کشاورزی منطقه، تاسیسات زیربنایی مثل خطوط برق و آبگرفتگی جاده برازجان-گناوه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: با تکمیل سازه‌های یادشده، علاوه بر کنترل سیلاب و کاهش خسارات آن، از آب ذخیره شده می‌توان برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی و مصارف کشاورزی استفاده کرد.

بند محور ۱۲ شبانکاره شهریور امسال به بهره برداری رسیده است. ساخت بند بتنی محور ۱۰ نیز شهریور امسال همزمان با هفته دولت آغاز شد که اکنون  ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

بند محور ۱۴ هم از نوع سنگ و سیمان است و با ۵۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا