دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23888
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : با هنرنمایی هنرمندان بوشهری، آئین‌های سنتی عزاداری بوشهر در قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان اجرا شد. به گزارش « صدای استان »؛ مدیر گروه فرهنگی هنری هومهر گفت: دانشگاه ملی ورشو قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان میزبان سومین روز از برنامه‌های تجلی حقیقت توسط هنرمندان استان بوشهر بود و تعزیه حضرت عباس و شمر در قدیمی‌ترین…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 30 مهر 1398 - 12:59

صدای استان : با هنرنمایی هنرمندان بوشهری، آئین‌های سنتی عزاداری بوشهر در قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان اجرا شد.

به گزارش « صدای استان »؛ مدیر گروه فرهنگی هنری هومهر گفت: دانشگاه ملی ورشو قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان میزبان سومین روز از برنامه‌های تجلی حقیقت توسط هنرمندان استان بوشهر بود و تعزیه حضرت عباس و شمر در قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان توسط این هنرمندان اجرا شد.

آئین‌های سنتی عزاداری بوشهر در قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان اجرا شد

مهدی جلالی اضافه کرد: تعزیه حضرت عباس و شمر با بازی احمدرضا قربانی و عباس بارونی اجرا شد و معرفی بوشهر توسط سید حسین سیدزاده، نمایش فیلم فاز مثبت به کارگردانی مهدی جلالی، اجرای نوحه‌خوانی بوشهری، سنج و دمام و . . . از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

وی ادامه داد: در این برنامه پرفسور سیلویا مدیر گروه مطالعات ایرانی دانشگاه ورشو به تشریح و توصیف برنامه‌های عزاداری و سوگواری شیعیان در سوگ اهل بیت(ع) پرداخت.

مدیر گروه فرهنگی هنری هومهر با اشاره به حضور گرم و استقبال مناسب دانشجویان از رشته‌های مختلف در این مراسم، خاطرنشان کرد: چند کتاب و اثر فرهنگی مربوط به استان بوشهر توسط گروه فرهنگی هنری هومهر به دانشجویان اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه یک «دمام» از سوی این گروه هنری به رئیس مرکز ایران‌شناسی دانشگاه ورشو اهدا شده، بیان کرد: دمام یکی از مهمترین آلات موسیقی عزاداری در استان بوشهر است.

گروه هنری هومهر متشکل از شماری از هنرمندان بوشهری از سال ۷۵ کار خود را آغاز کرده و در مناسبت‌های مختلف اجراهای متفاوتی در داخل و خارج کشور داشته که رویکرد همه این برنامه ها، توجه به آیین، فرهنگ و هنر بومی بوشهر بوده است.

این گروه سال ۹۵ هم به دعوت سفارت ایران و چند مرکز اسلامی در آلمان، به مدت یک هفته ویژه برنامه ایام محرم را در شهرهای مختلف آلمان اجرا کرد که مورد استقبال مسلمانان ساکن آلمان و همچنین هموطنان عزیز ایرانی در آلمان قرار گرفت.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا