یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 23855
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: فرماندار بوشهر گفت: توجه به بهداشت مردم و برطرف کردن مواردی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد از اولویت‌های مهم مسئولان این شهرستان است. به گزارش « صدای استان »؛ عباس جمشیدی در نشست شورای سلامت شهرستان بوشهر افزود: بی‌تفاوتی دستگاه‌های اجرایی به سلامت مردم و جامعه قابل تحمل نیست زیرا برای…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 29 مهر 1398 - 19:00

صدای استان: فرماندار بوشهر گفت: توجه به بهداشت مردم و برطرف کردن مواردی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد از اولویت‌های مهم مسئولان این شهرستان است.

به گزارش « صدای استان »؛ عباس جمشیدی در نشست شورای سلامت شهرستان بوشهر افزود: بی‌تفاوتی دستگاه‌های اجرایی به سلامت مردم و جامعه قابل تحمل نیست زیرا برای داشتن جامعه‌ای سالم و مدیریت حوادث توجه به اصل پیشگیری، آموزش و فرهنگ‌سازی ضروری است و برخوردهای انتظامی در بسیاری از کارها راه به جایی نمی‌برد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: در زمان حاضر براساس نظر کارشناسان بهداشت محیط از ۱۰ استخر فعال در این شهرستان بار میکروبی سه استخر بیش از حد مجاز است و همین امر منجر به تعطیلی آنها در فصل تابستان شد.

فخرایی اضافه کرد: با توجه به نوار ساحلی موجود در استان براساس نمونه‌برداری کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر منطقه‌هایی که مناسب شنا است پرچم زرد و منطقه‌هایی که پرچم آبی دارند بیانگر شناگاه‌های امن هستند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر به دلیل تامین برخی زیرساخت‌های لازم پلاژ بانوان تنها شناگاه رسمی قابل کنترل این شهرستان است و مابقی مناطق با وجود نصب پرچم زرد اما مردم بدون توجه به این امر در این منطقه‌ها شنا می‌کنند.

فخرایی گفت: آلودگی میکروبی به دلیل ورود فاضلاب به دریا وجود دارد و تا زمانیکه مشکل دفع فاضلاب برطرف نشود این مشکل همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: از نظر کلرزنی آب شهرها مشکلی وجود ندارد و در ۹۹ تا ۱۰۰ این بخش مطلوبیت وجود دارد.

فخرایی اضافه کرد: همچنین همه روستاهای شهرستان بوشهر مجهز به دستگاه کلرسنجی است اما ۲ روستا از نظر وضعیت کلر شرایط مناسبی ندارند و شرکت آب و فاضلاب روستایی باید در این زمینه اقدام کند.

مدیرگروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سوانح و حوادث بویژه حوادث ترافیکی در ایران از اصلی‌ترین عوامل مرگ و ناتوانی است و بیشترین سال‌های از دست رفته عمر به دلیل حوادث اتفاق می‌افتد.

راضیه حاجیونی افزود: نظام سلامت، سازمان‌های دولتی، خصوصی، مردم نهاد و جامعه مدنی از ذینفعان کلیدی برنامه‌های  پیشگیری از سوانح و حوادث است و هماهنگی بین بخشی در این ساختارها نقشی مهم در موفقیت این برنامه دارد.

وی بیان کرد: بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و انواع حوادث از علت‌های مرگ و میر در استان بوشهر به‌شمار می‌رود.

حاجیونی با اشاره به اجرای طرح جامعه ایمن گفت: این طرح با مشارکت مردمی، همکاری بین‌بخشی سازمان‌ها با هدف ارتقای ایمنی و پیشگیری از حوادث اجرا می‌شود.

وی ارتقای ایمنی، پیشگیری از آسیب‌ها، ناتوانی‌ها و مرگ‌های ناشی از حوادث برای همه گروه‌های سنی و جنسیتی، همه محیط‌ها و همه انواع حوادث با بهره‌گیری از مشارکت مردمی و همکاری بین‌بخشی سازمان‌ها را از جمله هدف‌های اجرای جامعه ایمن عنوان کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا