یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22299
تعداد نظرات: ۰

حسن احمدی خبرنگار سرزمین نخل و دریا     « صدای استان »؛ اجحاف در حق مردمان جنوب استان بوشهر برنامه جدیدی نیست، مگر میشود میزبان صنعت باشی و آلایندگی نداشته باشی، آلایندگی حق مسلم مردم جنوب استان بوشهر است هر چند به قول علوی تا به حال، به نام ما جنوبی ها، اما به…

تاریخ انتشار: شنبه ، 15 تیر 1398 - 20:30

حسن احمدی خبرنگار سرزمین نخل و دریا

 

 

« صدای استان »؛ اجحاف در حق مردمان جنوب استان بوشهر برنامه جدیدی نیست، مگر میشود میزبان صنعت باشی و آلایندگی نداشته باشی، آلایندگی حق مسلم مردم جنوب استان بوشهر است هر چند به قول علوی تا به حال، به نام ما جنوبی ها، اما به کام شمال استان بوشهر بوده است.

 

خبر هایی که این روز ها، قلب های ما ساحل نشینان را آزده خاطر کرده است، خبر غرق شدن هموطنان خود در دریاست. دریایی که قرار بود جاذبه گردشگری ما و امتیاز شاخص ما باشد اما این روزها به جان ما جنوبی ها افتاده است.

 

چه عاملی، شخصی، یا ارگانی متولی این کار است؟ بهتر است بگوییم آیا کسی از مسئولین به این امر فکر کرده اند با وجود اینکه خبر غرق شدن همنوعان مثل خبر قطعی آب و برق معمولی شده آیا مسئولین نباید چاره ای بیاندیشند؟

 

چرا در سواحل جنوب استان بوشهر باید شاهد مرگ همنوعان خود باشیم؟

 

“پایتخت انرژی کشور شناگاه امن ندارند”

 

دریا ها و سواحل بکر شهرستان های عسلویه،کنگان و دیر به عنوان مهمترین جاذبه گردشگری جنوب استان بوشهر مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند، اما به دلیل نبود شناگاه امن جان این انسان ها همچون آلایندگی شرکت ها در معرض خطر هستند و به دریا ریخته میشود .

 

وجود شناگاه امن در پایتخت انرژی کشور امری ضروری و بی بدیل است، وجود اماکن ایمن و محافظت شده در سواحل دریا جهت تفریح سالم به عنوان حد اقل های زندگی این مردمان کم توقع ساحل نشین ضروری میباشد.

 

جالب است اکنون که این یادداشت را مینویسم، مردی که درهمسایگی ما دارای سه فرزند است، جان خود را برای نجات جان همونع خود در سواحل از دست داد؟ اگر شناگاه امن با امکانات لازم و ناجیان غریق در سواحل وجود داشت جان این فرد به دریا ریخته میشد؟

 

و چه رسوایی بالاتر از آن که اگر در لحضه اولیه با خبر شویم کسی در حال غرق شدن است، اقدامات شایسته و کاربردی که استاندارد میباشد را نمیتوانند هیچ یک از شهرستان های جنوبی انجام بدهند و نمونه های این مورد را بار ها دیده ایم، آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.

 

خطاب به مسئولان متولی امر:
جان هر کسی که به این دریا ها ریخته میشود متوجه شماهاست؟ تدبیری کنید!
با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، نیاز است نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار بوشهر، امامان جمعه، دادستان و فرمانداران شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر، ورود جدی کنند و دستور ویژه ای صادر کرده تا در اسرع وقت کمیته ساماندهی سواحل با محوریت شناگاه ها تشکیل گردد.

 

در پایان خطاب به مسئولان شرکت های نفتی علی الخصوص مدیر عامل پارس جنوبی:

 

آقای سید پیروز موسوی معرفت خودت را نشان بده
شهرستان های کنگان و عسلویه و دیر به عنوان میزبان شما تا به حال با خونگرمی و متانت، میزبان خوبی برای شما بوده اند، انتظار داریم مهمان های با معرفتی باشید، داشتن شناگاه امن که هزینه بسیار کمی دارد برای پایتخت انرژی کشور نیازی مبرم و ضروری است ، کمترین درخواست این مردمان پایتخت انرژی کشور که دود فلر ها با زندگی و خون آنها عجین شده، بتوانند با خیالی آسوده در سواحل دریای خود شنا کنند.

 

دعا میکنم قبل از اینکه با فلرها کشته شوم یا اینکه در این دریا ها غرق بشوم، اقدامی عملی را ببینم


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا