دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 22117
تعداد نظرات: ۰

گفتگو با امان اله شجاعی منتخب اول مردم بوشهر در دوره سوم شورای اسلامی شهر درباره دلایل رد صلاحیت و وضعیت نمایندگان فعلی و وضعیت جریان اصلاح‌طلبی انجام داده‌ایم .   « صدای استان »؛ گفتگو با امان الله شجاعی فعال سیاسی اصلاح‌طلب استان بوشهر و منتخب اول مردم بوشهر در دوره سوم شورای شهر…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 2 تیر 1398 - 10:12

گفتگو با امان اله شجاعی منتخب اول مردم بوشهر در دوره سوم شورای اسلامی شهر درباره دلایل رد صلاحیت و وضعیت نمایندگان فعلی و وضعیت جریان اصلاح‌طلبی انجام داده‌ایم .

 

« صدای استان »؛ گفتگو با امان الله شجاعی فعال سیاسی اصلاح‌طلب استان بوشهر و منتخب اول مردم بوشهر در دوره سوم شورای شهر و کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی :

 

 

Image result for ‫امان اله شجاعی‬‎

 

نظرتان درباره جریان فعلی اصلاحات در استان بوشهر و انتخابات آینده چیست؟

 

 

همانطور که فرموده اید، “یک جریان” است و با احزاب مختلف و دیدگاه ها و رفتارهای به نسبت متفاوت است.اضافه برآن، در درون خود حداقل به سه زیر گروه هم تبدیل شده، که گرچه در شورای هماهنگی اصلاحات هستند، ولی این تصمیمات زیر گروه هاست که به شورا آورده و در آنجا نهایی می شود و نه نتیجه ی آن نگاه جمعی است که حاصل تبادل نظر در زیر سقف شورای هماهنگی باشد. یعنی در کل، جلسات شورای هماهنگی به نسبت بالایی تحت نظر سه لیدر تصمیم گیری می شود.

 

 

عملکرد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به چه صورت ارزیابی می‌کنید؟

 

 

اول باید دید که نمایندگان استان را از کدام احزاب و با کدام برنامه توسط مردم بزرگوار راهی مجلس کرده اند؟
معمولا احراب مختلف به اشخاص نگاه کرده و کاری به برنامه نداشته اند، زیرا در کشور ما که احزاب قوی و استخوانداری نیست و یا نخواسته‌اند که باشد، برنامه ی مدون و راه کار توسعه محوری هم برای این مورد مهم نیست و این مشکلات باعث می شود که ظرفیت خود نمایندگان مطرح باشد و نه احزاب مئوید آنان است . در نتیجه چهل سال از عمر مجلس گذشت و هنوز برخی نمایندگان دنبال انتصاباتند و نه تصویب قانون و اجرای آن. این مشکل، نماینده را به نوکری برای دولت تبدیل می کند و نه وکیلی برای مردم…

 

 

دلایل رد صلاحیت شما چه بود؟

 

دلایل رد صلاحتم را عدم احراز عنوان کردند.یعنی ظاهرا محرز نشد که کی هستم و چگونه رفتاری دارم. البته کاملا رفتارشان مطابق قانون بود، زیرا نظارت استصوابی است. یعنی آنچه خود تشخیص دهند، صواب(درست) و عین قانون است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا